חיפוש

שתי אטרקציות לכל המשפחה בממלכת סיאם

תאילנד היא יעד נהדר לחופשה משפחתית, בין אם בערים או באיים, וניתן לנסוע אליה לאורך כל ימות השנה. אם אתם מתכננים חופשה בתאילנד, בקיץ או בחורף, עם כל המשפחה, כדאי מאוד לתכנן מראש את המקומות שתרצו להיות בהם ולשרטט לעצמכם את המסלול עוד מהארץ. הנה שני מקומות שכדאי לסמן עליהם "וי", גם בשביל שהילדים ייהנו, אבל בהחלט לא רק בשבילם.

 

קופים ומקדשים

הר טאו טאוקב שבמחוז הואה אין, הידוע גם כהר הקופים בשל מספרם הרב של הקופים המבקרים במקום, נחשב לאחת האטרקציות הבולטות בסביבה. הוא נמצא בסמוך לכפר קטן בעל אותו שם ועל פסגתו פסל בודהה בגוון זהוב המשקיף אל הים. בטאו טאוקב עצמו יש גם חוף חולי נהדר ואף מספר מסעדות העומדות לרשותם של המבקרים.

על ראש ההר, המכונה, כאמור, גם הר הקופים, נמצא מקדש קאו לד (Wat Khao Lad Temple) שבו חיים מספר עצום של קופים. ישנן מספר דרכים להגיע לראש ההר ואל המקדש, כאשר אחת מהן היא דרך המדרגות המובילות אל המקום והשנייה היא באמצעות מונית, טוק טוק או אופנוע. הטיפוס במעלה המדרגות אל ראש ההר ואל המקדש מבטיח תצפיות מרהיבות על הואה אין, וביום בהיר אפשרות גם לראות עד לחוף צ'ה אם (Cha-Am Beach).

כבר מלמטה, מהחוף הקטן, אפשר יהיה לראות את פסל הבודהה הענק והמרשים, בגובה של 20 מטרים, הצופה אל הים. כאשר מגיעים אל סופן של המדרגות, ישנו מקדש קטן ואף תצפית יפהפייה על האזור, הכולל מספר איים קטנים. אפשר להיכנס לתוך המקדש עצמו, אך בדומה לכל מקדש בודהיסטי אחר, יש לחלוץ בכניסה את הנעליים ולהגיע לבושים בלבוש צנוע ומכבד.

 

היסטוריה מכל כיוון

במקדש מספר רב של פגודות ופסלים, המעוטרים בלא מעט עיטורים מרהיבים בצבעי כחול, אדום וזהב וכן פסלה של האלה הסינית על אלף הזרועות – גואנין (Guanyin). בתוך המקדש ישנם גם ציורים, המספרים סיפורים מסין העתיקה, וכמו במקדשים סיניים אחרים, אפשר לראות במקום גם פסל גדול של פו טאי (Pu Tai), המכונה "בודהה הצוחק".

את המוני הקופים שבמקום, שמסתובבים שם חופשי, אפשר להאכיל (והם, אף, נהנים מכך כפי שניתן לנחש). ניתן לקנות בחנות הסמוכה בננות, תירס ובוטנים בשביל הקופים, אך מומלץ לזרוק לעברם את האוכל או להניחו על הרצפה בשבילם ולא להתקרב מדי או לגעת בהם, שכן מדובר עדיין בחיות בר.

מהואה אין אפשר להגיע בקלות ובמהירות אל ההר. טוק טוק או מונית, כאמור, הם פתרון נוח ויעיל, אך חשוב לסכם מראש את המחיר לפני היציאה. אוטובוס מקומי גם הוא אפשרות זולה, אם כי לעיתים פחות נוחה.

הכניסה אל המקום חופשית ומומלצת מאד למשפחות עם ילדים ולמי שרוצה ליהנות ממראות נהדרים ונופים מרהיבים של האזור כולו.

 

לעוף באוויר (ולא לשכוח לרדת)

תאילנד מציעה מגוון עצום של פעילויות אקסטרים שקשה להשיג במקומות אחרים בעולם, ובטח בארץ. אחת הפעילויות המעניינות הללו היא האומגה, אשר נמצאת בכמה נקודות מפתח שונות ברחבי המדינה. אטרקציית האומגה, שנחשבת פופולארית מאד בתאילנד, מאפשרת לכם לחוות את היערות והנקודות האקזוטיות שבמדינה ומזווית קצת אחרת – מהגובה, וליהנות מפעילות אקסטרים שונה ומעניינת.

מבין כל אפשרויות האומגה שתאילנד מציעה, האטרקטיביות ביותר נמצאות כמובן בצ'אנג מאי הצפונית, ממנה יוצאים לטיולים בשטח. שתיים מהנקודות המעניינות ביותר לפעילות מסוג זה הן אומגת הסנאים המעופפים (Flying squirrels) ומעוף הגיבון (Flight of the gibbon) אשר בפריפריה של העיר. חווית האומגה יכולה להתאים לכל אחד, שכן בתאילנד עובדים עם פרוטוקולים מורכבים של בטיחות וזהירות, וצוות מנוסה מאוד. גם ילדים קטנים יכולים להתנסות, בין אם הם תלויים על הוריהם, או לבד, תלוי בגיל. מדובר בחוויה תאילנדית שלא תוכלו לשכוח, שתיקח אתכם למעמקיהם של יערות פראיים, וזאת אל מול מראות משוגעים.

 

סנאים מעופפים – כן, כן

אומגת הסנאים המעופפים תספק לכם חווית אומגה מעט שונה, שכן היא כוללת בתוכה סוג של מסלול מכשולים, שהופך את כל הנושא להרפתקני יותר. במסלול יש 16 מסלולי אומגה, שבחלקם מאפשרים רכיבה על כבל באמצעות אופניים ייעודיות, כאשר במהלך המסלול, תוכלו למצוא אטרקציות שונות, שמשדרגות מאוד את הטיול. הרבה מאוד מהתלונות לגבי אומגות במהלך השנים היו שמדובר באטרקציה שאותה ממצים כבר לאחר שניים או שלושה ניסיונות, אך באומגת הסנאים המעופפים, מצליחים לגרות אתכם ולגרום לכם להמשיך הלאה, עד הסוף.

במהלך הטיול באומגת הסנאים המעופפים תיתקלו בסקייטבורד ליין, 7 מסלולים קצרים בג'ונגל, "קפיצת שמיים בורמזית", רשת טיפוס עכביש ומגלשת יציאה ענקית. אורך הכבל הארוך ביותר הוא 600 מטרים, והצוות הידידותי מסייע מאוד לחוויה. באומגת הסנאים המעופפים תוכלו גם לבצע את "קפיצת הטרזן הגדולה", לעבור דרך גשר השמיים "זודיאק" וכאמור, לרכב עם האופניים על הכבל. במסגרת יום הכיף במתחם (טיול של כ-5 שעות) תקבלו ארוחת צהריים, נסיעות הלוך וחזור מהמלונות בצ'אנג מאי, וארוחת צהריים.

 

האומגה הכי טובה באסיה

אטרקציית האומגה הנוספת היא אומגת מעוף הגיבון שהיא אטרקציה שונה, וכזו שמתיימרת להיות הטובה ביותר באסיה בכל הז'אנר. במסגרת אומגת מעוף הגיבון, תחוו מזווית עליונה את יערות הגשם של צ'אנג מאי, שנמצאים בין פארק מאי טקראי ופארק צ'אי סון בתוך יער "כפר מאי קמפונג".

ייחודו של מסלול האומגה הזה, הוא המפגש (אם התמזל מזלכם) עם קופי גיבון פראיים. הקופים שוחררו באזור בשנת 2007, אך הצליחו לייצר קהילה, להתרבות, ולצבוע את כל האזור בצבע שונה ומעניין. במהלך המסלול, תלכו על גשרים תלויים ותגלשו על אומגות באורך של כמה מאות מטרים. גם כאן,

בהזמנת מקום, תוכלו לקבל נסיעה של הלוך חזור מהמלון, וגם ארוחת צהריים בין כל הפעילויות. בטיסת הגיבון, מדובר ביום שלם של כיף, של 7 שעות.

 

חוף ים

אולי תאהבו גם את