חיפוש

הטרדה מינית בשיעור זום – למי ניתן לפנות?

הטרדות מיניות, הן לצערנו תופעה של חדלה מאז ראשית האנושות, ושעלולה לקרות בכל מרחב, בכל מעגל, וכן אף בשיעורי זום ובתחום בית הספר והאוניברסיטה. עבור מי שחש שעבר הטרדה מינית, ישנם מספר דרכי פעולה אפשריות שניתן ללכת בהם, כדי לקבל את העזרה המתאימה ואף להתלונן על האדם שהטריד אתכם במידה ואתם מעוניינים בכך. במידה ועברתם הטרדה מינית, ישנם מספר גופים שיכולים לתת לכם את המענה הרגשי והמידע הנדרש לכם, כדי להבין מה האופציות הניבות בפניכם, וכדאי להכיר בהם. לפניכם קצת על הטרדה מינית בשיעור זום – ולמי ניתן לפנות?.

 

מה כוללת הטרדה מינית בשיעור זום?

הטרדה מינית בשיעור זום, היא לצערנו תופעה שקורית, שכן בכל מרחב שהוא, איננו חסינים מפני הטרדות מיניות והן עלולות לצוף ולפגוע בנו. הטרדה מינית בשיעור זום יכולה להיות הטרדה שחוויתם מול תלמיד אחר, מול מורה או מול מרצה, הן באופן כיתתי והן באופן פרטני – כל דבר שחוויתם ושהטריד אתכם מבחינה מינית, הוא הטרדה מינית וניתן לנקוט צעדים כלפיו ולהתלונן עליו כדי להבטיח שאתם נמצאים במקום בטוח להבא.

במידה וחוויתם הטרדה מינית בכל מרחב שהוא וכן בזום, מומלץ לפנות לייעוץ בנושא הטרדות מיניות ולייעוץ על הטרדה מינית בעבודה, כדי להבין מה האופציות המשפטיות הניצבות לפניכם.

 

למי ניתן לפנות לאחר הטרדה מינית?

לאחר הטרדה מינית, ישנם כמה גורמים שיכולים לעזור לכם, הן ברמה המשפטית והן ברמת התמיכה הנפשית, שמגיעה לכל אחד ויכולה להועיל לנו משמעותית לאחר הטרדה מניית, רק מעצם ההקשבה והעצה הטובה. לפניכם שני גורמים שמומלץ לפנות אליהם לאחר הטרדה מינית:

 

גורמי תמיכה נפשית

בין אם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ובין אם עמותות שונות, רבים הם הגורמים שמציעים תמיכה נפשית לאחר הטרדה מינית. אחרי הטרדה מינית, רבות איננו יודעים איך להמשיך, למי לפנות ואיך להגיב. זה הוא מצב לא פשוט, שלא כדאי ולא צריך להתמודד אתו לבד.

מגוון של עמותות מציעות עזרה חינמית, על ידי פגישות וגם על ידי הפעלת קווי טלפונים פתוחים 24 שעות, עבור נפגעי הטרדה מינית שמעוניינים לשתף, לקבל אזן קשבת, וכן להבין איך הם יכולים להמשיך ומה כדאי לעשות. מומלץ מאד לפנות לעמותות ולעזרה נפשית, גם אם אתם מרגישים שהכל בסדר, זה לא משהו שכדאי להתמודד אתו לבד, וכדאי לנסות לפחות, תמיכה מקצועית שתיתן לכם כלים וידע בנושא.

 

פנייה לעורכי דין

במידה וחוויתם פגיעה מינית, פתוחה בפניכם האופציה כמובן להתלונן למשטרה ולנקוט צעדים כנגד הפוגע. כמובן שמדובר בבחירה חופשית ואישית של כל אדם שחווה הטרדה מינית, ולפני נקיטת צעדים, ובמידה ואינכם בטוחים, מומלץ לפנות לעורך דין ולהבין מה האופציות המונחות לפניכם. עורך דין שמומחה בתחום יוכל לעזור לכם להבין מה עומד לפניכם ואיך כדאי לכם לפעול.

זום הטרדה מינית

אולי תאהבו גם את