חיפוש

המחיר למשתכן 4 עובדות שחשוב להכיר

מצוקת הדיור הקשה במדינת ישראל מובילה אנשים רבים לייאוש ותסכול משוק הדיור. בעוד שארגוני נדל״ן דורסניים ועשירי החברה מחזיקים בנכסים מרובים, זוגות ובודדים צעירים מרקע כלכלי בינוני-נמוך אינם מסוגלים להגיע לסכומי ההון על מנת לקנות אפילו דירה ראשונה. מכאן נולדה תוכנית ׳׳מחיר למשתכן׳׳ של המדינה. הנה ארבע עובדות חשובות לגביה, שעל כל אחד לדעת.

מה זה בעצם דירה במחיר למשתכן?

מחירי הדיור במדינת ישראל בעלייה מתמדת כבר עשור שני ברציפות. על מנת להילחם בעליית מחירים זו, הגתה הממשלה את תוכנית מחיר למשתכן. מחיר למשתכן היא התוכנית הממשלתית לעזרה לזוגות ויחידים להגיע לדירה הראשונה שלהם. משכנתא במחיר למשתכן מאפשרת תנאי מימון נוחים בהרבה מדיור רגיל, כניסה עם הון עצמי נמוך בהרבה, וקניית דירה במחירים שזוג צעיר בישראל מסוגל לממן.

 

1. מהם אחוזי המימון העצמי במחיר למשתכן?

מחירי הדיור בישראל נעים בין כמה מיליוני שקלים לדירה בסיסית, כאשר סכום המימון הראשוני לדירה, החיסכון המרכזי שנדרש מזוג צעיר, עומד על כ-25% מערך הדירה. בדירה ממוצעת של שני מיליון שקלים מדובר בסכום של כחצי מיליון שקל, לא סכום שקל להשיג כלל. לעומת זאת בלקיחת משכנתא במחיר למשתכן הדירות וסכום המימון הראשוני יכול להיות נמוך עד ל-10%, ומחירי הדירות מונמכים משמעותית.

 

2 .המדינה מעניקה מענקי לדירות בפריפריה

מחיר דירה למשתכן נמוך בהרבה מדירה רגילה בשוק. בנוסף לזאת, המדינה בוחרת להעניק הטבה נוספת הנקראת מענק פריפריה. מענק הפריפריה יינתן לרוכשי דירה ביישובים שונים בפריפריה בארץ (כמו אילת, מעלות תרשיחא, ירוחם, שדרות, נצרת ועוד). גובה המענק הוא בין 60-40 אלף שקלים חדשים.

 

3. מחיר למשתכן –האם אני זכאי להשתתף?

על מנת לסנן החוצה גורמים בעלי יכולות, ולשמור על הדירות רק עבור מי שצריך אותן במיוחד, מחיר למשתכן מאפשר רק לאנשים שעומדים בקריטריונים מחמירים, להשתתף בהגרלה.

עליכם לעמוד באחד מהתנאים הבאים:

  • זוגות נשואים (או שמוגדרים כידועים בציבור) ואין להם דירה.
  • רווקים, גרושים או אלמנים מעל גיל
  • הורים עצמאיים (חד הוריים) שיש להם לפחות ילד אחד.
  • נכים מוכרים מעל גיל

 

4. גמישות  מול הבנק –משא ומתן למשתכן

בכל קניית דירה ניתן לקיים משא ומתן על ריביות הבנקים, סכום שיכול להאמיר למאות אלפי שקלים בכלל המשכנתא. הדבר נכון גם בפרויקטים של מחיר למשתכן הדבר, אך הבנקים עלולים להערים קשיים שונים, או לדרוש לאשר את אזור הבנייה שהדירה נקנית בה. כמו כן, חלק מהבנקים מנצלים את המחיר הזול על מנת להערים אחוזי ריביות גבוהים יותר.

 

הזדמנות פז – למי שזקוק לה יותר מכל

מחיר למשתכן הוא פרויקט שמעניק הזדמנות ענקית לזוגות צעירים ויחידים ללא דירה, שעומדים בקריטריונים. הוא מהווה מקפצת דרך חשובה בדרך לדיור בר השגה, בשוק בו מחירי הדיור בנסיקה תמידית. אם אתם זכאים, חשוב מאוד להירשם להגרלות – זכייה באחת מהן יכולה להיות אירוע משנה חיים.

דירות בישראל

אולי תאהבו גם את