חיפוש

הסיבות להצלחתה של דיאטת 8/16 – חוות דעת

בשנת 2018 היו כמחצית מהישראלים מוגדרים עם עודף משקל.

מגפת הקורונה הכניסה את כולם לבתים וסגרה את חדרי הכושר, התוצאה – עוד כמה קילוגרמים מיותרים לכל אחד.

עכשיו כשאנחנו צריכים לבחור דיאטה – כדאי שנכיר את הדיאטה החדשנית 8/16: קלה, מהירה, וטעימה.

 

מהי דיאטת 8/16?

כמעט כל אדם ינסה דיאטה במהלך חייו, ישנם אנשים שעוד מגיל הילדות נמצאים בדיאטות חוזרות ונשנות. דיאטה 8/16 משנה את חוקי המשחק, לא עוד ספירת קלוריות והתעסקות מתסכלת באוכל – אלא צום לפרקים.

 

איך עושים את זה?

מחלקים את היממה ל- 8 שעות רצופות בהן מותר לאכול כל דבר, ול- 16 שעות צום. שעות השינה נכללות בתוך 16 שעות הצום כך שלא מרגישים את הרעב בשאר שעות הצום באופן משמעותי.

 

מה מותר לאכול?

ב- 16 שעות של הצום מותר לשתות מים ותה ללא סוכר. ב- 8 שעות האוכל – אפשר לאכול כל דבר. פיצות, צ'יפס, בשר, חלב, מוצרים עשירים בשומנים ובחלבונים וגם פחמימות. יש לשים לא להבריז ולאכול ארוחות רגילות ולא כפולות כי אין עניין להחזיר את כל הקלוריות שאיבדנו בצום.

 

מתי מומלץ לאכול?

רצף שעות האכילה יכול להתאים לסדר יומו של כל אחד. אדם שלא יכול לוותר על ארוחת בוקר יכול לאכול בין 10 בבוקר לשעה 6 אחרי הצהרים – זהו רצף שעות אפשרי. אדם שקם מאוחר יחסית או שרוב פעילותו מתרחשת בלילה יעדיף לאכול משעה 12 בצהרים ועד 8 בערב. אפשר להחליט על טווח אחר ובכל מקרה לאכול בתוך 8 שעות רצופות. הרעיון הוא שאין כלל באיזה שעות אוכלים או צמים, אך יש להקפיד על קביעות יום יומית – בכל יום לאכול באותו חלון זמן.

 

האם אפשר לעשות ספורט?

כן! אפשר וגם רצוי, בנוסף, מתאמנים שעושים את הדיאטה מתארים תחושה קלילה יותר. יש לשים לב לצרוך חלבונים בשעות האוכל (במינון היומי) כדי לבנות את השרירים.

 

מתי רואים תוצאות?

אפשר להתחיל לראות תוצאות כבר בשבועיים הראשונים לדיאטה. מחקרים הראו שיש שינוי במשקל ובמדד ההיקפים.

 

למי זה מתאים?

לכל אדם שרוצה להרזות! אם כי גברים מצליחים להרזות טוב יותר ומהר יותר מנשים, והדיאטה פחות מתאימה לנשים בגיל הפוריות, בהריון או מניקות. בכל מקרה כדאי ורצוי להתייעץ עם רופא לפני התחלת הדיאטה (כמו בכל דיאטה אחרת).

 

לסיכום

מגפת הקורונה גרמה לנו לעלות במשקל, דיאטת 8/16 יכולה לעזור לנו לחזור למשקל רצוי בזמן קצר מבלי להתעסק יתר על המידה באוכל. פשוט מחלקים את היום ל- 8 שעות בהן אוכלים, ול- 16 שעות בהן צמים. בשעות האוכל אפשר לאכול כל דבר מבלי להפריז, יש להתייעץ עם רופא לפני תחילת הדיאטה והיא פחות מתאימה לנשים בגיל הפוריות.

 

שקילה

אולי תאהבו גם את