חיפוש

כל מה שאתם צריכים לדעת על זכאות לפטור מתור

זכאות לפטור מתור מוענקת לכל בגיר או ילד המחזיקים ב-50% נכות או יותר. אם לא ידעתם את זה עד עכשיו והנכם מחזיקים תעודת נכה – ישנן בוודאי עוד הטבות שלא ידעתם שמגיעות לכם. שימו לב וקראו בעיון את הזכויות המגיעות לכל אחד עם תעודת נכה או אחוזי נכות המוכרים על ידי ביטוח לאומי. כל מה שאתם צריכים לדעת על זכאות לפטור מתור – בואו נצא לדרך.

 

למי מגיע פטור מתור?

בעצם לכל אחד המחזיק תעודת נכה 50% נכות או יותר – אנשים עם מוגבלות שכלית, מוגבלות נפשית או אוטיזם יכולים לקבל שירות ציבורי מבלי לחכות בתור. פטור המתנה מתור מגיעה לאותו אדם במידה ויש ברשותו תעודת נכה מהמוסד לביטוח לאומי, או ממשרד הביטחון במידה וזו נכות צבאית. בנוסף למחזיק תעודת הנכה, המלווה של האדם עם המוגבלות גם זכאי לפטור.

זאת בתנאי והוא מלווה את בעל המוגבלות ונמצא איתו בתור למענו. בתוך המכלול נכנסים גם ילדים. ילדים עם מוגבלות שכלית, נפשית או אוטיזם זכאים גם כן לקבל שירות ציבורי ללא המתנה. עם זאת, ראוי לשים לב לפרטים הקטנים: הזכאות איננה תקפה אם ההמתנה היא ברכב, או לחילופין כאשר מדובר בתור שניתן לקבוע מראש.

 

מה התעודה מקנה?

תעודת נכה מעניקה פטור מעמידה בתורים ופטור מתשלום עבור מלווה. למי שנקבע 50% נכות רפואית או יותר, בשל מוגבלות כזו או אחרת, יופיע על כרטיסו ההטבה "פטור מתור/פטור מתשלום מלווה". יחד עם הצגת תעודת הנכה, יהיה עליכם להציג תעודה מזהה לפקיד על מנת לאמת את הדברים. בתעודת הנכה מופיע שם הנכה ומספר תעודת זהות.

 

תוקף התעודה

תוקף תעודת הנכות הינו ל-7 שנים. בסיום התקופה, במידה ועדיין תהיו זכאים לקצבה מטעם המדינה, תשלח אליך תעודה חדשה באופן אוטומטי. אם הסתיימה זכאותך לקצבה ולתעודה – תשלח הודעה מטעם המדינה על כך שהתעודה איננה בתוקף. במידה וקיבלתם קצבת נכות בסמוך לגיל הפנסיה, והנכם בדרגת אי כושר שנמצאת בתוקף – תוכלו לקבל תעודת נכה גם לאחר גיל הפנסיה.

 

מקרים בהם אין זכאות לפטור מתור

ההטבה לפטור מתור לבעלי תעודת נכה אינה מתאפשרת בכל מקום. היכן לא?

  • תורים שניתן לקבוע מראש
  • כאשר ההמתנה נעשית במכונית
  • כאשר זמן ההמתנה בתור הוא קצר ומהיר
  • במהלך המתנה לתחבורה ציבורית
  • במהלך ההמתנה לשירות רפואי
  • במקרים מיוחדים כשיש כמה אנשים הזכאים לפטור מתור – החישוב מי יקבל ראשון שירות מתבסס על נהלים ואופי השירות עבורו מחכים.

 

מקרים מיוחדים

בנוסף לנכים עם 50% נכות או יותר – גם נשים בהריון ואזרחים ותיקים מעל גיל 80 זכאים לפטור מתור במקרים מסוימים.

 

שימו לב

בתאריך 16.03.22 פורסמו תיקונים לתקנות הנגישות לפטור מתור והן ייכנסו לתוקף ב-16.06. מומלץ להתעדכן מול המוסד לביטוח לאומי בנוגע לתקנות החדשות.

מוגבלות שכלית

 

אולי תאהבו גם את

במות הרמה
מי מוסמך להפעיל במות הרמה?

במות הרמה ניידות מהוות את אחד מפתרונות ההרמה והשינוע היעילים, הנוחים והבטוחים ביותר. למרות הנוחות והבטיחות הרבה, החוק בישראל מגדיר את במות ההרמה ככלי רכב

קרא עוד »