חיפוש

חוות דעת רפואית פסיכיאטרית – איך מקבלים ומה צריך לעשות?

שימוש נכון בחוות דעת רפואית מחייב התייעצות עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. במאמר הבא נסביר למה התחום הפסיכיאטרי נחשב לרגיש ביותר ולמי אפשר לפנות על מנת לקבל גם בו חוות דעת מבוססות. היתרון של חוות דעת רפואית בא לידי ביטוי במהלך התנהלות מול בתי המשפט או מוסדות המדינה.

על קצה המזלג, ניתן להזכיר את החשיבות של חוות דעת רפואית ואובייקטיבית אם רוצים להגיש תביעת רשלנות רפואית ולתבוע פיצויים. בשביל להוכיח שהרופא הנתבע סטה מרמת הזהירות המקובלת בתחום ואף בגלל זה גרם נזק לניזוק, יש צורך להראות לבית המשפט חוות דעת רפואית. במקרים אחרים, נרצה להגיש חוות דעת רפואית משפטית כדי לבצע הערכת נכות מול משרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי.

 

מה מאפיין סוגים שונים של חוות דעת רפואיות?

העניין הוא שלכל חוות דעת רפואית עשויים להיות מאפיינים מעט אחרים. כך לדוגמא חוות דעת פסיכיאטרית לא דומה לחוות דעת אורטופדית, למרות שבשני המקרים היא משמשת לאותן מטרות ונכתבת על ידי בעלי מקצוע מתחום הרפואה. ספציפית בתחום הפסיכיאטרי, חוות דעת רפואיות נחשבות רגישות יותר.

 

מה גורם לרגישות הגבוהה של התחום הפסיכיאטרי?

התחום הפסיכיאטרי רגיש מאוד כי הוא עוסק בנושאים אישיים. אפשר אמנם לטעון דבר דומה על כל תחום רפואי או בריאותי, אבל העובדה היא שגם החוק מתייחס ברגישות יותר למקרים פסיכיאטריים ואף מטפל בהם בעדינות. מבחינת חוות דעת רפואית כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית או הערכת נכות על רקע פסיכיאטרי, הדבר החשוב מבחינת המטופלים הוא לוודא דיסקרטיות ושמירה על חיסיון רפואי מלא.

 

איפה אפשר לקבל חוות דעת רפואית?

עורך דין שרוצה לקבל חוות דעת רפואית משפטית על מנת לבסס את הטענות של הלקוח שלו גם על רקע פסיכיאטרי חייב לעשות את זה מול בעלי המקצוע הרלוונטיים. בשלב הראשון, התפקיד של עורך הדין הוא להשוות בין פסיכיאטרים ולבדוק מי מהם מוסמך לכתוב עבורו חוות דעת מפורטת ומבוססת.

בשלב השני, צריך לדאוג שבחוות הדעת תהיה התייחסות מלאה לכל פרטי האירוע והמקרה. באופן הזה, ניתן להגיש את חוות הדעת לבית המשפט או למוסד הציבורי שמולו מנהלים את התביעה ואת התהליך.

 

כמה עולה לקבל חוות דעת רפואית?

הדרך לקבל חוות דעת רפואית על רקע פסיכיאטרי היא לפנות לרופאים מומחים. מטבע הדברים, אותם רופאים שמוסמכים בתור פסיכיאטרים גובים תשלום עבור חוות הדעת וצריכים להיות מתוגמלים בהתאם. עם זאת, ניתן להוסיף את עלות חוות הדעת ואת שכר הטרחה לכתב התביעה. אם אכן התביעה מסתיימת לשביעות הרצון של עורך הדין או הלקוחות שלו, בעיקר במקרים של רשלנות רפואית, הפיצוי הכספי אמור לכסות גם את חוות הדעת הרפואית.

חוות דעת רפואית

אולי תאהבו גם את