חיפוש

חוזה הורות משותפת: 5 הסעיפים שאסור לפספס

מזונות, זמני שהות, מסגרת חינוכית, מקום מגורים ואופן הסדרת מחלוקות עתידיות – כל אלה הם כל הנושאים שעליהם מבססים חוזה הורות משותפת שיש לו

ערך משפטי ומעשי.

אבל מאיפה מתחילים ומה כולל כל סעיף רלוונטי? הנה התשובות המלאות

ניסוח של חוזה הורות משותפת עלול להיות משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב. בראש ובראשונה, מדובר על חוזה שיש לו השלכות ארוכות טווח על כל בני המשפחה. בנוסף, חוזה הורות משותפת אמור לתאר את ההסכמה גם עכשיו וגם בעתיד. לכן, כדאי לשאוב השראה ממסמכים דומים ובעיקר להתייעץ עם עורך דין.

השראה ממסמך כמו זה https://www.helenasimhi.co.il/הסכם-הורות-משותפת יכולה לסייע לבדיקה מראש של הסעיפים החשובים. אם נכנסים אל עובי הקורה ומתייעצים עם בעלי מקצוע, רואים למשל שיש לפחות 5 נושאים שחייבים להיות חלק בלתי נפרד מכל חוזה הורות משותפת:

 

  1. מזונות

גידול ילד כרוך בהוצאות רבות. אם רוצים לנסח חוזה הורות משותפת שימנע מחלוקת בין הצדדים, חובה לדאוג לסעיף שמפרט מהם דמי המזונות ושאר התשלומים הרלוונטיים. בין היתר, יש לנצל את הסעיף הזה על מנת להתייחס אל הוצאות כגון ביגוד, דיור, תשלומי בריאות וכן הלאה. ככל שמלבנים יותר נושאים כאלה מראש, כך יורד הסיכוי למחלוקות בעתיד.

 

  1. זמני שהות עם הילד

הגדרת זמני השהות חשובה כי היא מאפשרת להורים לנהל ביניהם את לוח הזמנים בלי לערב את הילד ובלי שזה ידרוש מהם הקצאה של זמן ואנרגיה. במסגרת חוזה הורות משותפת, מגדירים זמני שהות עם הילדים וקובעים גם מה הרף המקסימאלי או המינימאלי שעליו מסכימים. במקרה של דילמה או התלבטות, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע ולשאול מה מקובל בתחום.

 

  1. החלטות על מסגרת חינוכית לילד

כדאי לנסח סעיף ספציפי שבו מפרטים מה יהיו ההחלטות בנוגע למסגרת חינוכית לילד. גם אם הילד נמצא במסגרת מאוד מוקדמת או אפילו עדיין לא הצטרף למערכת החינוך הציבורית, החלטות כאלה צריכות להתקבל כמה שיותר מוקדם. בהמשך, אפשר לעדכן את חוזה ההורות המשותפת אם מתעוררים קשיים לימודיים כאלה ואחרים.

 

  1. החלטה על מקום המגורים

חוזה הורות משותפת צריך לכלול בתוכו החלטה על מקום המגורים. באמצעות החלטה כזו, ההורים יכולים לקבוע איפה הם מסכימים שהילד יגור. ברוב המקרים, ההחלטה על מקום המגורים היא פונקציה של מקום העבודה של ההורים, של המקום שבו הם רוצים שהילד יגדל וגם של הקרבה אל שאר בני המשפחה.

 

  1. אופן הסדרת מחלוקות עתידיות

חוזה הורות משותפת צריך להסתכל פני עתיד. בפועל, הדרך הכי טובה לעשות את זה היא לקבוע בתוך החוזה עצמו מה יהיה אופן ההסדרה של מחלוקות עתידיות. אם מחליטים איך להסדיר מחלוקות עתידיות בתוך חוזה קיים, יכולים לחסוך עוגמת נפש והליכים יקרים.

 

בית משפט

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »