חיפוש

חשמל משמש – העידן החדש בפתח

כיום ישנן שיטת רבות וחדשות ליצור אנרגיה בדרכים טבעיות ומתחדשות, שמסוגלות להעניק לנו אנרגיה וחשמל בדרכים זולות וטבעיות יותר, שמזהמות פחות את הסביבה וחוסכות כסף בייצור ובתשלומים שלנו. אחת מהדרכים המקובלות והפופולריות לייצור אנרגיה מתחדשת וטבעית היא מהשמש, כמו גם מהמים ומהרוח. אנרגיה סולארית הפכה בשנים האחרונות לאופציה פופולרית וחסכונית לייצור אנרגיה וחשמל, עד שכיום אין אחד שלא ראה פעם לוחות סולאריים על אחד הגגות בארץ. מדובר בדרך בעלת יתרונות רבים, הן סביבתית והן כלכלית. כדי להבין יותר במה מדובר, לפניכם כל מה שחשוב לדעת על חשמל משמש – העידן החדש בפתח.

 

באיזה דרכים ניתן להפיק חשמל מהשמש?

יצירת חשמל משמש היא דרך פופולרית ומקובלת כיום בעידן החדש ליצור אנרגיה וחשמל בדרך טבעית ונוחה לסביבה. מדובר בדרך חסכונית בה מנצלים משאב שאינו מתכלה וכך מזהמים פחות את הטבע ופוגעים בו בצורה הרבה יותר פחותה מיצירת חשמל בדרכים אחרות. ניתן להפיק חשמל מן השמש בכמה דרכים:

 

מגדל שמש

מגדל שמש הוא מגדל שמוקף במראות הקולטות למעשה את קרינת השמש ומסוגלות לעקוב בזוויתן אחרי מסלולה וכיוונה. לאחר מכן, המראות מחזירות אל ראש המגדל אנרגיה שקלטו מן השמש. האנרגיה הנקלטת ממגדל השמש מועברת לחימום גזים שמסובבים טורבינה. סיבוב הטורבינה, מניע גנרטור שיוצר אנרגיה חשמלית.

 

תא סולארי

דרך שיטה זו ניתן להפוך את האנרגיה הסולארית, כלומר האנרגיה הנקלטת על ידי השמש – לאנרגיה חשמלית. פגיעת קרני השמש בתא הסולארי, גורמת לפליטת אנרגיה חשמלית ויצירת חשמל, ממש כמו שסוללה מסוגלת לייצר זרם חשמלי.

 

קיטור

הפקת חשמל מן השמש אפשרית באמצעות קיטור. בעזרת קולטים פרבוליים, נקלטת קרינת השמש. הקרינה הנקלטת גורמת לסיבוב הטורבינה שמניע את הגנרטור ויוצר אנרגיה חשמלית.

 

מה היתרונות ביצירת חשמל משמש?

יתרון סביבתי

לעומת דרכים אחרות לייצור חשמל שכוללות לרוב שריפה וכך מזהמות את הסביבה באופן עצום, כאן מדובר בדרך שמתאימה לסביבה ולא פוגעת בה במידה כה רבה. מעבר לכך – לעומת דרכים אחרות לייצור חשמל שמנצלות את משאבי הכדור, כמו גז טבעי ונפט ומביאות אותן לכיליון ולסיום, כאן מדובר באנרגיה מתחדשת, כלומר אנרגיה שלא מכלה אף משאב מאחר והשמש אינה יכולה להיכלות.

 

יתרון כלכלי

הפקת אנרגיה מהשמש ויצירת חשמל ממנה, מהווה פתרון חסכוני וזול. מאחר והשמש היא מקור שזורח ללא צורך בתשלום ותכנון הדבר, אלא משאב שניתן באופן חינמי – מדובר בהוזלה משמעותית בהפקה שכן לא צריך לדאוג לחומר הגלם עצמו, הוא תמיד נתון.

 

דרך בטוחה וקבועה

מאחר והשמש תמיד הייתה ותמיד תהיה, מדובר בביטחון עבור המייצרים ועבור הצורכים, שתמיד יהיה חשמל ותמיד תהיה האנרגיה הנדרשת. מדובר בביטחון עתידי גדול, שכן אפשר להגיד בביטחון כמעט מלא, שתמיד תהיה אנרגיה ותמיד תהיה דרך זולה ונוחה לייצר אותה.

 

אנרגיה סולארית

אולי תאהבו גם את

קולטים חשמלאים
החלפת בוילר בדוד

בוילר יכול להיחשב כמונח שמגדיר את כל פעולת הדוד עצמה – שהיא כמובן לחמם מים, ולהיחשב אף כמילה נרדפת לדוד. עם זאת, כשמדובר על החלפת

קרא עוד »