חיפוש

כך תתכוננו נפשית להתנהגות בשעת תאונה?

תאונות דרכים, קלות או חמורות, הינן תרחיש לא נעים אשר לרוב גורם לפאניקה ולחרדה עבור המעורבים בתאונה ואפילו עבור עדים שנכחו בסביבת התאונה, בזמן התרחשותה וצפו בה. אולם, דווקא בעת התרחשותה של תאונת דרכים, ההמלצה היא לשמור על קור רוח, ככל האפשר, על מנת להצליח לבצע פעולות נדרשות ולהתנהג באופן שקול.

 

ממה כדאי להימנע לאחר תאונת דרכים?

אם מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב שלא תיכנסו לפאניקה או ללחץ וכמו כן, שלא להיכנס לעימות עם המעורבים האחרים בתאונה. יחד עם זאת, כדאי שתשימו לב לכל פעולה או צעד שעשויים להגיע מהצד המעורב. אם למשל, הצד השני המעורב ינסה להחתים אתכם על מסמך הכולל הצהרה מסוימת או הודאה באשמה, התנגדו לכך, שכן, כל מסמך שתאשרו בחתימתכם, עשוי להוות הוכחה נגדכם בהמשך.

 

כך תפעלו לאחר תאונה

לאחר תאונת דרכים, שבה מצאתם את עצמכם מעורבים, חשוב לבצע כמה פעולות:

  • ראשית, תדאגו להחליף פרטים עם הצד השני, המעורב בתאונה. בנוסף, מומלץ לצלם את מקום התרחשות התאונה, את הפגיעה שספג רכבכם וכן, במידה ונכחו עדים במהלך התאונה, כדאי לקחת מהם פרטים על מנת ליצור עמם קשר בהמשך.
  • במידה ונפגעתם בתאונה, פנו לקבלת טיפול רפואי. יש לציין, כי גם אם הנכם מרגישים בסדר וכי לא נפגעתם כלל, כדאי שתלכו להיבדק, על מנת לוודא כי לא ניזוקתם במהלך התאונה.
  • במידה ויש נפגעים נוספים בתאונה, חשוב שיישארו במקומם ושלא יזוזו, בכדי שלא להחמיר את הנזק הנגרם להם.
  • לאחר הפעולות הראשוניות שלאחר התאונה, צרו קשר עם חברת הביטוח שביטחה את רכבכם, על מנת למסור דיווח על התרחשות התאונה. מעבר לכך, חברת הביטוח אחראית להנחות אתכם כיצד לפעול בנוגע לתיקון רכבכם (במידה ונפגע בתאונה).
  • ישנה חשיבות בתיעוד פרטים וצילומים הקשורים לתאונה, כגון: צילום מקום התרחשותה, רישום של אלמנטים שונים שקיימים בסביבת מקום התאונה, רישום הנסיבות שהובילו לתאונה ועוד.

 

הגשת תביעה לקבלת פיצויים

חוק הפלת"ד קובע כי כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים וניזוק בה בגופו ו/או בנפשו, זכאי להגשת תביעת נזיקין לקבלת פיצוי עקב נזקי התאונה. אולם, בהגשת התביעה, על התובע להוכיח כי הנזקים שנגרמו עבורו הם כתוצאה מהתאונה בה היה מעורב.

תביעה לקבלת פיצויים מוגשת באמצעות טופס תביעה, שאליו נדרש התובע לצרף את כלל המסמכים הרלוונטיים, הן מסמכים רפואיים והן מסמכים המתעדים את התרחשות התאונה ואת נסיבותיה. לרוב, הגשת תביעת נזיקין לקבלת פיצויים מתבצעת בעזרת ייצוג של עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה, שיודע כיצד להתמודד מול חברות הביטוח ומכיר את מידע הרלוונטי בתחום.

 

לסיכום

תאונת דרכים עשויה לגרום ללחץ ואף לחרדה עבור המעורבים בה, אך ישנה חשיבות להתמודדות נכונה במצבים בהם נקלעים לתאונה, על מנת למזער את הנזקים שעשויים להתפתח בעקבותיה.

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »