חיפוש

כל מה שצריך לדעת על תביעות פיצויים

הגשת תביעת פיצויים מטרתה קבלת פיצוי בגין נזקי גוף, כאשר סכום הפיצויים בדרך כלל נקבע עפ"י רמת הנזק שנגרם לתובע או לחילופין, עפ"י אובן כושר העבודה שנגרם עבורו או בעקבות נכות שנגרמה לו.

 

הגשת תביעת נזקי גוף מול הגשת תביעת נזקי רכוש

קיימים כמה הבדלים בין תביעות נזקי גוף ובין תביעות נזקי רכוש, כאשר ההבדל העיקרי מתבטא בצירוף חוות הדעת הנדרשת לתביעה. בתביעת נזקי גוף,  על התובע לצרף חוות דעת רפואית כבר בשלב הראשוני של הגשת התביעה ואילו בתביעת נזקי רכוש, יכול התובע לצרף חוות דעת מקצועית ולא רפואית ורק בעיתוי הגשת הראיות הנוגעות לתביעה.

 

תביעות פיצויים – מה כולל התהליך?

באופן כללי, תהליך תביעה לקבלת פיצויים מתנהל בסיוע של עורך דין מומחה בתחום בו עוסקת התביעה. התובע נדרש להוכיח סיבתיות בין הנזק או הנכות שנגרמו לו ובין התאונה בה נפגע, על מנת להגדיל את סיכוייו בהצלחת התביעה.

עורך הדין שמייצג את התובע בתביעת הפיצויים, אחראי על ניהול תהליך התביעה וכן על איסוף החומר הרלוונטי, באמצעותו ניתן להעיד על נסיבות התאונה שגרמו לנזקיו של התובע.

בתביעות בגן רשלנות רפואית, עורך הדין שמייצג את התובע אחראי להציג בתליך התביעה – סיבתיות בין הטיפול או האבחון הלקוי שקיבל התובע ובין הנזקים שנגרמו לו עקב כך.

תהליך הגשת תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי נפש שנגרמו לתובע, נדרש לצרף לתביעה חוות דעת פסיכיאטרית, שתעיד על קשר סיבתי בין התאונה שעבור התובע ובין הנזק הנפשי שנגרם לו.

התובע יכול להגיש תביעת פיצויים באופן עצמאי וללא סיוע של גורם מקצועי, אולם, אם אינו מתמצא בתהליך הגשת התביעה ואינו מצליח לבצע זאת עצמאית, רשאי הוא להיעזר בשירות של עורך דין מומחה בתחום. באופן זה, יוכל התובע לדאוג כי התביעה תיוצג באופן מקצועי וכי סיכויי הצלחתה יגדלו. למידע נוסף תוכלו להיכנס לאתר https://pitzuim.co.il.

חשוב לציין כי תביעת פיצויים ניתנת להגשה תוך שבע שנים מהמועד בו התרחש הנזק שממנו סובל התובע. לפיכך, ההמלצה היא להזדרז בהגשת התביעה, בטרם תסתיים התקופה של שבע השנים. יחד עם זאת, בתביעות מסוימות, לעיתים כדאי להמתין עד שיתגבש הנזק הנגרם לתובע ורק לאחר מכן, להגיש את התביעה.

 

תביעת חברת הביטוח

תביעות פיצויים כנגד חברות הביטוח השונות מתנהלות לרוב על רקע תאונות דרכים, אשר גרמו לנזקי גוף ו/או נפש לצדדים המעורבים. לאחר תאונת דרכים, אדם יכול לתבוע את חברת הביטוח למטרת קבלת פיצויים, בתנאי שביטוח החובה שלו היה בתוקף, בעת התרחשות התאונה.

תביעת הפיצויים שמגיש התובע מתייחסת לכמה פרמטרים שבגינם נתבעים פיצויים:

  • בגין פגיעה ביכולתו של התובע להשתכר, עקב הנזק שנגרם עבורו בתאונה
  • בגין הוצאות שנדרש התובע לשלם, כגון: הוצאות טיפולים רפואיים, הוצאות נסיעות, הוצאות על תרופות ועוד.
  • בגין כאב וסבל שנגרם לתובע עקב הפגיעה בתאונה

 

תביעות פיצויים

 

אולי תאהבו גם את