חיפוש

למה חשוב לטפל בכאבי גב כמה שיותר מהר?

כאב גב הינה תופעה ידועה ומוכרת בתחום האורתופדיה. רבים מאתנו חוו לפחות פעם אחת בחיים כאב גב. אנחנו יודעים שמדובר בכאב שעלול לשתק אותנו לכמה ימים אם לא נטפל בו בהתאם. רופאים אורתופדים רבים מציינים שישנם מטופלים שמגיעים אליהם עם תלונות על כאבי גב ממושכים. הכוונה לא לכאב גב שנמשך מספר שבועות, אלא כאב שנמשך כמה חודשים.

אם תשאלו אותנו, לא ברור לנו איך הם מצליחים להעביר כל כך הרבה זמן עם כאב כזה משתק. למקרה שלא ידעתם, טיפול בכאבי גב צריך להתבצע באופן מידי ולא לאחר המתנה ממושכת מהסיבה הפשוטה. כאב גב שלא מטופל מיד, עלול להחמיר ולגרום למצבים הבאים:

 

 דלקת

לעיתים קרובות, כאב גב נובע מהשרירים. כאשר אנו לא מטפלים בכאב מסוג זה, עלולה להיווצר דלקת באזור. ייתכן שאתם תוהים איך זה יכול להיות שיש דלקת בגב? אולי אתם מכירים את המושג דלקת רק במצבים של פצעים, אך לא רק. דעו שיש גם דלקות אורתופדיות שמופיעות בעקבות אי טיפול בכאבי שרירים.

מצב של דלקת יכול לגרום לאי נעימות, לקושי לזוז ולכאבים רבים. כאשר מטופל מגיע למצב של דלקת אורתופדית, הוא יצטרך לעבור מספר טיפולים כדי לטפל בה ולהביא לסיומה. תחילה, הוא יצטרך ליטול תרופה שתקל על הכאב. לאחר מכן, הוא יצטרך לעבור טיפול פיזיותרפיה, במהלכו, המטפל יעסה לו את המקום הכאוב במטרה להפחית את עוצמת הדלקת (מדובר בעיסוי כואב, תכינו את עצמכם נפשית אם אתם לקראת אחד כזה).

 

ניתוח

אם אתם מסוג האנשים שיכולים להתמודד עם כאב חזק לזמן ממושך, אתם נמצאים בסיכון להביא את עצמכם בסופו של דבר לשולחן הניתוחים. אנחנו נסביר כעת מדוע. כאבי גב עלולים לעיתים לאותת לנו כי יש בעיה. הגוף מנסה להגיד לכם "תטפלו בי". כמו מצבים רבים בחיים, אם לא תטפלו בכאב, סביר להניח שהוא יגבר. בנוסף לעוצמה שלו, ייתכן שהמצב הרפואי ממנו אתם סובלים, יתדרדר ככל שתמתינו. לכן, אנחנו ממליצים לטפל בכאב גב מיד כשהוא מתחיל, כדי להימנע ממצב של כאב חמור וגם כדי שתוכלו לטפל בו בשלב מוקדם כשעדיין אין צורך בטיפול פולשני.

הגב מחבר בין חלקי הגוף שלנו, יש לו תפקיד חשוב ביציבות שלנו. חשוב לדעת גם שהגב לפעמים מאותת לנו על בעיות רפואיות שקיימות במקומות נוספים בגוף. לפעמים כאב גב יכול להופיע בעקבות בעיה בכפות הרגליים. יציבה לא נכונה של כפות הרגליים או הרגליים שלנו עלולה לגרום לכאבי גב. טיפול מהיר ימנע מהתפתחות דלקת בכפות הרגליים ועלול למנוע גם התייצבות על שולחן הניתוחים. לכן, בפעם הבאה שתרגישו בכאב גב, אנחנו ממליצים לטפל בו בהקדם האפשרי כדי להימנע מהמצבים שתוארו בשורות שלמעלה.

כאב גב

אולי תאהבו גם את