חיפוש

מהם העונשים בגין עבירות רכוש בישראל?

חוק העונשין הישראלי הוא החוק שבו נמצאות כל העבירות הפליליות הקיימות במדינת ישראל, והוא זה שקובע מהו העונש שיושת על אזרח שעובר על כל אחת מהעבירות הפליליות. בין העבירות הפליליות המוכרות ביותר ניתן למצוא את עבירות הרכוש. מה הן עבירות רכוש, ומהו העונש שניתן לקבל בגין ביצוע עבירות אלו?

 

מהן עבירות רכוש?

עבירות רכוש אלו הן עבירות פליליות לכל דבר, שמטרתן היא לפגוע בזכויות של אדם אחר על רכושו או להזיק לרכושו בדרך כלשהי. בין עבירות הרכוש המוכרות ניתן למנות את עבירות הגניבה, עבירת הפריצה וההתפרצות, עבירת השוד, עבירת הגניבה בידי עובד ציבור, עבירת הגניבה ממעסיק, עבירת גניבת רכב ועוד.

המחוקק הישראלי רואה חשיבות רבה בהגנה על רכושו של כל אדם, ולכן ניתן למצוא בחוק העונשין פירוט יחסית נרחב של עבירות הרכוש השונות והעונשים שמושתים על העוברים על עבירות אלו. המטרה בפירוט זה היא להבהיר לאוכלוסייה כי לכל אדם ישנה זכות בעלות בלעדית על רכושו, וכי אדם שמבקש לקחת או לפגוע ברכושו של אדם אחר צריך לשאת בתוצאות של מעשיו.

 

אילו עונשים קיימים בחוק בגין ביצוע עבירות רכוש?

לכל אחת מעבירות הרכוש השונות קבוע עונש שונה, כאשר העונש משתנה בהתאם לסוג העבירה והחומרה שלה. כך למשל, אדם שעובר על עבירת הגניבה צפוי לעונש של עד 3 שנות מאסר, אך במידה והוא עובר את העבירה בנסיבות מחמירות (כמו למשל אם הגניבה התבצעה ממעסיקו של אותו אדם) העונש יוחמר ויעמוד על עד 7 שנות מאסר.

דוגמה נוספת לעבירת רכוש היא עבירת השוד, שכל אדם שעובר על עבירה זו צפוי לקבל עד 14 שנות מאסר בגין ביצועה. עם זאת, במידה וישנן נסיבות מחמירות בביצוע עבירה זו, כמו למשל שימוש בנשק חם או נשק קר תוך כדי ביצועה, העונש יוחמר ויוכל להגיע גם ל- 20 שנות מאסר בפועל.

 

מהו הדין לגבי ניסיון לביצוע עבירות רכוש?

ניסיון לביצוע עבירות רכוש מתייחס למצבים בהם האדם ניסה לבצע את העבירה, אך מסיבה כלשהי לא צלח בביצועה ולכן התוצאה של העבירה לא התקיימה. המחוקק הישראלי רואה בחומרה גם פעולות ניסיונות שלא צלחו והעבירה לא התממשה בפועל, ומעניש גם בגין ניסיונות אלו.

 

מה ניתן לעשות במידה ונחשדתי בביצוע עבירות רכוש?

אם נחשדתם בביצוע עבירות רכוש, השלב הראשון שמומלץ לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומיומן, שעוסק באופן יום יומי בתחום עבירות הרכוש. תפקידו של עורך הדין יהיה לייצג אתכם בפני הערכאות המשפטיות, לאסוף את כל הראיות וההוכחות הרלוונטיות, ולשכנע את בית המשפט באמיתות הגרסה שלכם – במטרה להפחית מחומרת נסיבות האירוע ומהעונש הצפוי להיות מושת אם בית המשפט יחליט על הרשעה.

 

פטיש וספר של שופט

 

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »