חיפוש

רשלנות רפואית בסרטן הכבד

הכבד הוא אחד האיברים הפנימיים החשובים בגוף האדם, והוא אחראי על מגוון פונקציות כמו חילוף חומרים, נטרול רעלים, הפקת כימיקלים שנחוצים להליך העיכול וכן הוא יוצר מולקולות של חלבונים. הזנחה של השמירה על בריאות הגוף והכבד עלולה להוביל למצבים רפואיים קשים כמו סרטן הכבד. במקרים מסויימים מתרחש מצב של רשלנות רפואית בסרטן הכבד, ובמאמר הקרוב נבדוק מה אפשר לעשות כאשר מצב זה מתקיים.

 

הסבר – מה זה סרטן הכבד?

מיד נגיע לנושא רשלנות רפואית בסרטן הכבד, אך ראשית נתחיל מלהסביר מה זה סרטן הכבד. סרטן הכבד היא מחלה קשה ומסוכנת שעלולה להתפשט לגידולים נוספים באיזורים אחרים בגוף. סרטן הכבד הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם, גם בקרב מדינות מתפתחות וגם בקרב מדינות מפותחות.

אי טיפול נכון בסרטן הכבד כתוצאה מרשלנות רפואית בסרטן הכבד או מהזנחת הטיפול, עלול לגרום להתפשטות הגרורות מהכבד לאיזורים סמוכים נוספים כמו המעי הגס, הריאות, הלבלב, השד והקיבה.

 

האם אני נמצא בקבוצת הסיכון?

על מנת להפחית את הסיכוי לחלות בסרטן הכבד, יש להקפיד על אי צריכת אלכוהול מופרזת, תזונה נכונה שתוכל למנוע השמנת יתר ולהפחית בעישון. אנשים שלא מקפידים על פעולות אלו מגבירים את הסיכוי לחלות בסרטן הכבד, כמו גם אנשים חולי סכרת סוג 2 או אנשים המשתמשים בסטרואידים אנאבוליים לצורך פיתוח הגוף והגדלת השרירים. – הנמצאים גם הם בקבוצת הסיכון.

 

רשלנות רפואית בסרטן הכבד

כאשר מטופל עם סרטן הכבד מגיע לרופא להיבדק, הוא יגיע בדרך כלל עם תסמינים כמו כאבים בצד ימין של הבטן העליונה, ירידה בתיאבון וירידה קיצונית במשקל, בעל סימני צהבת בעיניים ובעור, עם נפיחות בטנית וחום. הרופא המטפל אמור לזהות את הסממנים שמצביעים על סרטן הכבד בקרב המטופל.

גילוי מקדים של סרטן הכבד או כמעט ובלתי אפשרי, ובמקרים רבים המטופל מגיע לטיפול כאשר הוא כבר במצב לא טוב. אנשים שהם חולי שחמת מחוייבים לעבור בדיקת דם חצי שנתית שמאפשרת בכל אופן לגלות את סרטן הכבד כשהוא בשלביו המוקדמים.

בכל מקרה, מצבים של רשלנות רפואית בסרטן הכבד הם מקרים קיימים שלצערנו עלולים להשפיע באופן ישיר על מצבו הבריאותי של המטופל. היות וזיהוי מקדים יכול להציל חיים, במידה והרופא המטפל לא מזהה את הסממנים ושולח לבדיקות שיוכלו להצביע על הימצאותו של סרטן הכבד, מצבו הרפואי יתדרדר והטיפול עלול לא להשפיע עליו כלל.

 

תביעה בשל רשלנות רפואית בסרטן הכבד

תביעה בשל רשלנות רפואית בסרטן הכבד יכולה להתרחש במקרים כמו אי זיהוי הסממנים המקדימים, אבחנות שגויות, גילוי מאוחר, רשלנות בתהליכים כירורגיים בכבד, רשלנות במצב של מתן טיפול כימותרפיה או קרינה, פענוח לא נכון של תוצאות הבדיקות, הפניה לבדיקות לא נכונות ועוד.

פיצוי כספי
פיצוי כספי

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »