חיפוש

חוות דעת רפואית לקראת תביעת רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות שמטרתן היא להוכיח שהצוות המטפל, הפסיכולוג או הרופא – התנהלו מול המטופל ברשלנות, באופן שאינו זהיר ידו וגרמו לו לנזק כתוצאה מכך. תביעות כאלה מחייבות חוות דעת רפואית לקראת תביעת רשלנות רפואית, שכן כדי להוכיח שאכן ישנה בעיה עם התנהלות הצוות הרפואי, חשוב לבחון את דעתם של המומחים בתחום הרפואי המדובר, כדי שישפכו עוד אור באם אכן מדובר פה ברשלנות רפואית מסוימת. לפניכם הכל על חוות דעת רפואית לקראת תביעת רשלנות רפואית.

 

מה היא בדיוק תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה ששמה למטרה להוכיח שבטיפולו של אדם מסוים, אכן חלה רשלנות רפואית והצוות הרפואי נהג באופן שגוי מכל סיבה שהיא, כמו זהירות שאינה מספקת, שיקול דעת לא נכון, בלבול, וכדומה. בתביעה של רשלנות רפואית, בוחר הצד הפוגע, שנגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, לתבוע את הצד הפוגע ואת הצוות הרפואי שלא נהג באופן הראוי והציב את בריאותו ואף את חייו בסיכון.

כיצד ניתן להוכיח גרימת רשלנות רפואית? עורכי הדין עומלים על הצגת הראיות והממצאים שמעידים על כן, יחד עם חוות דעת רפואית, וכך תיקים רבים מנצחים בכל שנה ומוכיחים את אשמת הצוות המטפל.

 

תביעת רשלנות רפואית – מה היא כוללת?

תביעת רשלנות רפואית כוללת ראשית, מעבר על האירוע והפרוצדורה הרפואית עליהם מדובר, תוך בעצם שמיעת עדויות, הצגת ראיות ומסמכים, וכל מה שמבחינת התביעה וההגנה יכול לשפוך על המקרה עצמו והפרטים שלו. מעבר  להצגת הפרטים עצמם וההתנהלות הראשונית במשפט, תכלול תביעת רשלנות רפואית גם חוות דעת רפואית, וזה בהחלט עניין שהתביעה ועורכי הדין צריכים להתכונן אליו. חוות הדעת הרפואית תסייע לבית המשפט להבין האם מבחינה רפואית ומבחינת הקולגות של הצוות המטפל הנתבע בתחום, חלו כאן שגיאות בעייתיות.

 

מהי חוות דעת רפואית בתביעת רשלנות רפואית?

כל תביעת רשלנות רפואית חייבת לכלול גם מתן של חוות דעת רפואית. זאת מתוך ההיגיון הבסיסי שבית המשפט והנמצאים בו אינם מתמצאים מספיק בנהלים ובפרטים של ההליכים הרפואיים השונים, ולכן חשוב להביא לבית המשפט מומחה בתחום הרפואי המדובר, כדי שייתן חוות דעת רפואית ויסביר בבחינת רפואית, האם נעשתה באמת רשלנות רפואית מבחינתו. העדות הזו חשובה מאד להכרעת התביעה בהמשך.

 

כיצד שוכרים מומחה למתן חוות דעת רפואית בתביעה?

כדי להשיג מומחה אשר ייתן את חוות הדעת המקצועית שלו בעת תביעה של רשלנות רפואית, יש צורך לפנות תחילה למומחים בתחום ולהשיג את אישור השתתפותם בתביעה. רבות, תהיה זו משימה קשה מאחר ומומחים לא ששים תמיד ללכת כנגד חבריהם והקולגות שלהם בתחום, למרות שכן מדובר בעבודה לכל דבר שמזכה אותם גם בשכר. לכן, חשוב להתכונן היטב ומראש לשכירת מומחה למתן חוות דעת, שכן זה לא עניין פשוט ורבות ניתקל בסירובים של המומחים.

תביעת רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »