חיפוש

כיצד משווקים נכון מסעדות ובתי קפה ברשתות חברתיות?

יש ריבוי של מסעדות ובתי קפה בארץ – כדי לבלוט על פני המתחרים ולהביא קהל חדש, צריך להכיר בטיפים לשיווק נכון. שכן, לקוחות רבים בוחרים את מקום הבילוי שלהם על סמך תמונה, סרטון או ביקורת שראו ברשת. בשורות הבאות נסקור את 4 הטיפים שיובילו לתוצאה הרצויה – יותר חשיפה, עוקבים ובעיקר, יותר לקוחות מרוצים. הישארו כאן ותגלו מה עליכם לעשות? ומהן הפעולות שכדאי להימנע מהן?

טיפ ראשון: תשקיעו בתוכן

סביר להניח ששמעתם בעבר את הביטוי "התוכן הוא המלך". שכן, תוכן איכותי מושך את העין, מסקרן ויוצר רושם ראשוני טוב. מסעדות ובתי קפה צריכים להשקיע ככל הניתן בתוכן הוויזואלי שיציג בפני הגולשים מנות מגרות, משקאות צבעוניים ועיצוב מושקע של המרחב – כל אלה גורמים לגולשים לפקוד את המקום. שימו לב, כדאי ליצור גיוון, כדי למשוך קהלי יעד שונים. הנה כמה סוגי תכנים שכדאי להכיר ולהעלות לרשת:

סוג התוכן תיאור
רילס סרטונים קצרים עם מוזיקה ואפקטים שמציגים מנות פופולאריות, אנשי צוות או לקוחות מרוצים
סטורי תמונות או קטעים זמניים שמציגים את מאחורי הקלעים של המסעדה
תוכן כתוב פוסטים שמתאים את המנות, סיפורים של לקוחות והמלצות

שילוב נכון בין תכנים אלה ייצור עניין ויגביר את המעורבות של הגולשים.

טיפ שני: נוכחות עקבית

אתם עתידים לגלות את מילת המפתח שתגלה לכם איך לשווק מסעדות בעידן הדיגיטלי. מדובר בנוכחות עקבית. כלומר, עליכם לפרסם לפחות 3 – 4 פעמים במהלך השבוע ולשמור על שפה עיצובית אחידה שתזוהה עם המקום. כדאי לבדוק שאתם עושים זאת, תוך ציון הפרטים הבאים:

  1. שעות הפעילות העדכניות
  2. תפריט כולל מחירים
  3. דרכים ליצירת קשר
  4. מבצעים והטבות

טיפ שלישי: התאמה לקהל היעד

שיווק נכון הוא כזה שמדבר ישירות אל קהל היעד. לכן, עליכם לבדוק מיהם האנשים שפוקדים את המקום – האם מדובר בצעירים? חובבי אוכל טבעוני? אולי הורים לילדים? ברגע שתכירו בקהל היעד, תוכלו להתאים את התוכן והמבצעים על הצד הטוב ביותר.

טיפ רביעי: חוות דעת

המלצות של גולשים משפיעות באופן ניכר על ההחלטות של הלקוח. לכן, כדאי לפנות ללקוחות מרוצים ולעודד אותם לכתוב ביקורת חיובית באחת או יותר מהפלטפורמות הבאות:

  • לשונית הביקורות של גוגל
  • אינסטגרם
  • פייסבוק

חשוב לציין שתצטרכו לעשות זאת תוך הקפדה על אותנטיות. שכן, ביקורות מזויפות עלולות להזיק למוניטין שלכם. לצד זאת, יש להגיב באופן מכובד לביקורות שליליות ולנסות להציע יחד פתרון מתאים.

השורה התחתונה

שיווק נכון של מסעדות ובתי קפה ברשתות חברתיות מצריך השקעה – אבל גם מביא תוצאות ברורות. בשלב זה אתם יודעים שתוכן איכותי, נוכחות עקבית ברשת, התאמה לקהל היעד והתייחסות רצינית לחוות דעת יוצרים מוניטין חיובי ומגבירים את החשיפה, כך שניתן בסופו של דבר להגיע לצמיחה העסקית הרצויה.

אולי תאהבו גם את