חיפוש

כיצד לדעת מה כדאי לי ללמוד? 

נשים מהמגזר החרדי נוהגות לפקוד את ספסל הלימודים זה מכבר. הרצון להתפתח אישית ולממש את כישוריהן הרבים, והצורך לפרנס בכבוד את המשפחה, מובילים נשים רבות לחפש מסלול אקדמי מתאים עבורן, שיהלום את יכולותיהן ואת נטיות ליבן. מסלולי הלימוד הם רבים ומגוונים, ולעתים ההתלבטות אינה פשוטה. איך אפשר לדעת מה כדאי ללמוד? 

כמו צעירות וצעירים ממגזרים אחרים, גם נשים חרדיות צעירות מתלבטות לגבי התואר והמסלול האקדמי הנכונים עבורם. צעירות רבות במגזר החרדי מעוניינות לרכוש מקצוע מעניין ומכניס, ומתלבטות מה כדאי להן ללמוד. מסלולי השכלה אקדמית לחרדיות מציעים מגוון רחב של מקצועות אותם ניתן ללמוד במתכונת שתתאים לאורח החיים של האישה החרדית, ולך נשאר רק לבחור את המסלול שיתאים לך. איך עושות זאת?

 

נטיות וכישורים אישיים

הדבר הראשון שחשוב לשאול את עצמנו בדרך לבחירת מסלול לימודים הוא "במה אני טובה". חשבי – באיזה תחומים הצטיינת בלימודים? או שאולי בכלל גילית כישורים ייחודיים שלא קשורים למקצוע ספציפי כמו יכולת מנהיגות והובלה, או שתמיד תוארת כחברה טובה שאפשר לסמוך עליה? גם אם זה לא בהכרח נראה לך ולא בדיוק קשור במישרין לרקע הלימודי שלך, לתחומים בהם את מוכשרת יש קשר הדוק למקצוע שכדאי לך ללמוד. במקרה שלא ברור לך, אגב, תמיד ניתן לבחון את עצמך בכלים חינמיים ברשת או על ידי אנשי מקצוע.

 

תחומי עניין

גם אם נראה לך שזה דומה מאוד לסעיף הקודם, זה לא. תחומי עניין ונטיות לב יכולים להיות גם לנושאים ומקצועות שנדמה לנו מניסיון קודם שאנחנו פחות מוכשרות בהם, אבל מושכים אותנו. כמובן שיש גבול לאמירה הזו, אבל ככלל, עבור דברים שמעניינים אותנו נתאמץ יותר.

לרצות להתפתח ולהרחיב את הכישורים שלנו זו נטייה אנושית טבעית, ומצד שני לבחור מקצוע שנהיה טובות בו בלי מאמץ אבל לא מעניין אותנו יכול להיות מתכון לחיים מקצועיים משעממים ומדכדכים. זכרי – לימודים קשים הם לכמה שנים, להיתקע עם מקצוע שמשעמם אותך עלול להיות לטווח ארוך יותר.

 

אופי העבודה לאחר מכן

אם יש לך אפשרות, כדאי לך להבין קצת יותר לעומק את אופי ומתכונת יום העבודה במקצועות שאת מתלבטת ביניהם. האם העבודה היא במשרד או בשטח? מול אנשים או מול מחשב? כולל עבודה בצוות או עבודה עצמאית? כל אלה, בשילוב עם נטיות ליבך וכישורייך שהזכרנו בסעיפים הקודמים, יוכלו לסייע לך לקבל החלטה מושכלת לגבי תחום הלימוד שתבחרי בו בסופו של דבר.

 

ביקוש בשוק העבודה ושכר

אין מה לעשות, המטרה המרכזית של רכישת מקצוע היא לאפשר לנו להתפרנס בכבוד ולפרנס את המשפחה שנקים. לכן, כדאי לוודא לפני שבוחרות את החוג בו נלמד, שיש אופק תעסוקתי ברור לתואר שלנו ושלא נצטרך לחפש עבודה במשך חודשים. כמו כן, כדאי להתעניין ולבדוק מה השכר המקובל בתחום. אחרי הכל, זה חלק מרכזי מהשיקול בבחירת עבודה, ולכן גם בבחירת מקצוע.

השכלה אקדמית לחרדיות

אולי תאהבו גם את