חיפוש

מניעת נזקי מים בבתים ומשרדים  

התרחיש הבא ככל הנראה קרה לכל אחד מאיתנו: אתם מגיעים הביתה אחרי יום עבודה מפרך או מפגש עם חברים קרובים, מתארגנים למנוחה או שינה מרגיעה, ואז בדרך אל המיטה המיוחלת, אתם מזהים פתאום שלולית קטנה או טפטוף באחד החדרים ומבינים שנוצר איזה נזק מים. נזקי מים הם שכיחים במיוחד, ובמאמר זה נברר מדוע הם נגרמים ואיך נדע לטפל בהם בהתאם

 

מה עליי לעשות במקרה של נזקי מים?

במידה ונתקלתם בנזק מכל סוג אשר נגרם כתוצאה ממים, הדבר החשוב ביותר הוא לפעול לטיפולו באופן המהיר ביותר שניתן, על מנת למנוע את התפשטותו. במקרים רבים הנזק עלול לנבוע כתוצאה מנזילה מצינור או ממזג אוויר סוער אשר הביאו להצטברות של מים במקום שלא יועד לכך. הצטברות זו עלולה להסב נזק רב למוצרי חשמל, קירות, רצפות ועוד, ולכן חשוב מאוד לפנות לאינסטלטור שידע לטפל בבעיה. שיקום נזקי מים עם אושר לוי יכול להוות פתרון מעולה.

סוגי נזקים

 

אילו סוגי נזקים עלולים להיגרם?

נזקי מים עלולים להופיע במגוון אופנים, ובהתאם לכך תשתנה גם חומרת הנזק. אחד מנזקי המים השכיחים ביותר נגרם כתוצאה מדליפת מים מצינור. צינורות מים עוברים בתוך קירות הבתים שלנו, ונזילה מהם תגרום לרטיבות ותפגום בחומר ממנו עשוי הקיר. ניתן לזהות את הרטיבות עם הופעת כתמי עובש בקיר. הטיפול בנזק מסוג זה יעשה באמצעות פתיחת פתח בקיר ואיטום או החלפה של הצינור.

אופן נוסף בו נזילת מים עלולה לגרום לנזק הוא במידה והמים באים במגע עם מכשיר חשמלי. במכשירים שונים כמו מייבש או מכונת כביסה בהם נעשה שימוש גם במים וגם בחשמל, הסיכוי לפגיעה במכשיר גדל.

פגיעה נוספת אשר עלולה להיגרם היא התפרקות של מרצפות או התנתקותן, אשר נוצרת כתוצאה מרטיבות בחומר שנמצא מתחם לרצפות ופוגע בהן או בדבק שמחבר בינן לבין הרצפה.

סוגי נזקים

 

כיצד אבחר את האינסטלטור המתאים?

אינסטלטור הוא בעל מקצוע שכל טעות שלו יכולה לגרום לנזק מהותי ברכוש או תשתיות, ועל כן עליו להיות בקיא בכל התקלות השכיחות ובאופן תיקונן. ברוב המקרים, אנחנו נזמין אינסטלטור על מנת שיתקן נזק שאין באפשרותנו להתמודד עימו, ושאנחנו לא מצויים בפרטיו. לפיכך, מומלץ מאוד לבחור איש מקצוע שאנחנו סומכים עליו באופן אישי ושאנחנו מתרשמים שהוא יבצע את העבודה ביושרה ובמחיר הוגן. במידה והזמנתם אינסטלטור בעבר והייתם מרוצים מעבודתו, מומלץ לבחור בו שוב ואף להמליץ עליו לקרוביכם. במידה ולא, ניתן לחפש בעלי מקצוע באינטרנט ולהתרשם מהביקורות הרשומות עליהם.

אינסטלטור נכון

 

 סיכום

נזקי מים עלולים להיווצר בכל בית ובכל זמן, לכן כדאי להיות ערוכים אליהם ולדעת כיצד לפעול במידת הצורך. הנזקים עלולים להיווצר כתוצאה מנזילה או חריץ בצינור מסוים, או בעקבות שימוש לא נכון בכלים ומכונות. במידה ונתקלתם בנזק מים בסביבה הביתית שלכם, יש לפעול במהירות האפשרית לתיקונו על מנת לוודא שהוא לא מחמיר ומתפשט. מומלץ לעשות זאת בעזרת אינסטלטור מקצועי שיפתור את הבעיה במהירות ויצמצם את הנזקים שנוצרו.

אולי תאהבו גם את