חיפוש

החלפת בוילר בדוד

בוילר יכול להיחשב כמונח שמגדיר את כל פעולת הדוד עצמה – שהיא כמובן לחמם מים, ולהיחשב אף כמילה נרדפת לדוד.

עם זאת, כשמדובר על החלפת בוילר בדוד, הכוונה היא לגוף החימום שבו.

מה צריך לדעת אם רוצים להחליף את גוף החימום?

 

סוגי הדודים הקיימים

כדי לדעת מהו גוף החימום ומה נדרש כדי להחליף אותו, יש לדעת קודם כל אילו סוגי דוד קיימים בישראל. למידע המלא על בוילרים מכל הסוגים תוכלו להיכנס לאתר של חברת "מים", שם גם תוכלו להזמין טכנאי להחלפת הבוילר במקרה הצורך.

 

דוד שמש

דוד השמש הוא סוג הדוד הפופולרי ביותר בישראל, כאשר בכ- 85 אחוזים ממשקי הבית בישראל תוכלו למצוא אותו מותקן. הדוד פועל על אנרגיה סולרית – יש בו קולט שמש, שמנצל את האנרגיה של השמש על מנת להפוך אותה לאנרגית חום, ללא צורך בפעולה חשמלית מלאכותית.

 

דוד חשמל

בדוד חשמל המנגנון שנועד לחימום המים הוא חשמלי, ולכן גם הרבה פחות חסכוני באנרגיה בהשוואה לדוד שמש (אך עלות ההתקנה שלו זולה יותר).

בדוד החשמל הרכיבים החשמליים שמחממים את המים נמצאים בחלק התחתון של הדוד – ברכיב בשם פלאנג'. הפלאנג' מכיל בתוכו את גוף החימום, וסת הטמפרטורה ומאיץ החום – שמאפשרים את הפעולה של חימום המים בצורה מהירה ויעילה.

 

דוד גז

הדוד הכי פחות נפוץ מבין סוגי הדודים הוא דוד הגז. לדוד זה יש מנגנון הפעלה ייחודי, שהוא מצת חשמלי – שמדליק להבה ברגע שפותחים את ברז המים החמים. הלהבה מחממת את המים תוך זמן קצר ביותר (אפילו פחות מדקה), ולכן אין כמעט צורך לחכות עד שיתחממו המים.

 

שילוב בין כמה סוגים בוילרים

מרבית הבוילרים שתוכלו למצוא מותקנים כיום מהווים שילוב בין שני סוגים – שמש וחשמל או שמש וגז.

התקנת דוד שמש הוא חובה במרבית הבתים לישראל, לפי חוק שחוקק בשנת 1976 – שנועד על מנת להפחית באנרגיה שדוד המים צורך. השימוש בקרני השמש כמקור חום אפשרי במדינת ישראל במרבית ימות השנה, בהתחשב בכך שזו מדינה חמה ושגם בחורף יש ימים שמשיים.

עם זאת, אי אפשר להסתמך על אנרגיית השמש באופן בלעדי – כי בכל זאת יש ימי חורף סגריריים וגשומים במדינה (גם אם יחסית מעט). לכן, למקרה הצורך נדרשת גם פעולה חשמלית או פעולה שמשתמשת באנרגיית גז, על מנת להמשיך ולספק מים חמים גם בימי החורף הקרים.

 

החלפת גוף החימום – תנו לטכנאי דודים מוסמך לעשות זאת

כפי שניתן לראות, גוף החימום הוא זה שאחראי על הפעולה התקינה של דוד המים, ובלעדיו לא תוכלו להנות ממים חמים בצורה חופשית. במידה ויש צורך להחליף את גוף החימום, מומלץ להזמין טכנאי דודים מוסמך על מנת לעשות זאת בצורה המקצועית והיעילה ביותר, וללא סיכון.

 

מחמם מים

אולי תאהבו גם את

חשמל משמש – העידן החדש בפתח

כיום ישנן שיטת רבות וחדשות ליצור אנרגיה בדרכים טבעיות ומתחדשות, שמסוגלות להעניק לנו אנרגיה וחשמל בדרכים זולות וטבעיות יותר, שמזהמות פחות את הסביבה וחוסכות כסף

קרא עוד »