חיפוש

4 כללים לבחירת כלוב אילוף

אילוף של כלב הוא אחד הצעדים החשובים ביותר שצריך לעשות כאשר מכניסים כלב חדש אל הבית. כדי לאלף כלב, אפשר לנקוט בשיטות רבות. חלקן כוללות ציוד מסוים וחלקן לא. אחת מהשיטות הללו, שכוללת ציוד, היא אילוף באמצעות כלוב. כלוב אילוף הוא כלוב שאמור ללמד את הכלב לבצע או לא לבצע מספר פעולות מסוימות. במאמר זה נסקור את ארבעת הכללים לבחירת כלוב כזה.   

 

אז מה זה כלוב לאילוף?

כלוב אילוף הוא כלוב המיועד לכלבים שאמורים לעבור תהליך של אילוף. הכלוב, שעשוי מחומרים שונים, מיועד לשהייה ממושכת של הכלב בו. המטרה היא שהכלב יישאר במקום אחד, כאשר יכולת התנועה שלו מוגבלת, מה שמאפשר ללמד אותו לבצע או לא לבצע פעולות כלשהן.

בשונה מרצועה לכלב, שמאפשרת לכלב לזוז למקומות מסוימים, הכלוב מבהיר לכלב שהוא מקובע למקום אחד. באמצעות כלוב אילוף אפשר ללמד למשל את הכלב מתי והיכן אסור לו לעשות צרכים. הכלב לא יעשה את הצרכים שלו בכלוב, כי לא יהיה לו לאן להתרחק מהם.

 

4 כללים לבחירת כלוב לאילוף:

  1. בחירה נכונה של הגודל

הגודל של הכלוב הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר והראשוני שבהם בעת בחירה כלוב האילוף. צריך להיות מאוד מדויקים עם הגודל של הכלוב הנבחר. המטרה של הכלוב היא לא לאפשר לכלב להסתובב יותר מדי, אך מצד שני לא ליצור תחושה של צפיפות וחוסר נעימות אצל הכלב.

 

  1. כלוב שאפשר למקם במרכז הבית

מאלפי כלבים רבים ממליצים למקם את הכלוב בחלק מרכזי של הבית. מכיוון שהכלב נמצא בחלק מרכזי בבית, הוא ילמד דברים מסוימים בהקשר ביתי. למשל, הכלב ימנע מעשיית צרכים בכלוב, מכיוון שלא יהיה לו לאן להתרחק מהם. תוך כדי הוא יבין שאסור לו לבצע צרכים בתוך הבית, עקב מיקום הכלוב. לכן, חשוב לבחור כלוב שניתן למקם במרכז הבית.

 

  1. לראות ולהיראות

כאמור, המטרה של כלוב לאילוף היא לא ליצור תחושת מועקה כלפי הכלב. לכן, כאשר אתם בוחרים כלוב לאילוף, מוטב לבחור כלוב בו הכלב יכול לראות אתכם ואת חלל הבית וגם להיראות על ידכם. דוגמא לכלוב כזה היא כלוב רשת, שגם כולא את הכלב וגם מאפשר לו לראות ולהיראות.

 

  1. גור או בוגר?

המידות של הכלוב צריכות להתאים לכלב שלכם. חשוב לבחור כלוב מתאים לכלב בוגר או לגור. בעוד שעם כלבים בוגרים אין בעיה, כאשר רוכשים כלוב לגור כלבים, יש לקחת בחשבון את העובדה שהוא יכול לגדול ולהיות גדול מדי על הכלוב.

 

סיכום

אילוף כלב באמצעות כלוב היא שיטה עם יתרונות רבים. ניתן באמצעות שיטה זו ללמד את הכלב הרבה פעולות של עשה ואל תעשה. באמצעות בחירה נכונה של הכלוב, לפי הכללים שציינו מקודם, תוכלו להתקדם בתהליך הזה בצורה הטובה ביותר.

גור כלבים

 

אולי תאהבו גם את