חיפוש

איך לבחור מאלף כלבים הכי טוב עבורי?

הכלב הוא חברו הטוב של האדם, אך גם לחבר הכי טוב יכולות להיות התנהגויות שיהיה לנו קשה להתמודד איתן ונרצה לפנות למאלף כדי לטפל בהן. איך תדעו איזה מאלף כלבים מתאים לכלב שלכם? כל התשובות במדריך הבא

 

מתי פונים לאילוף כלבים מקצועי?

לכל כלב יכולות להיות התנהגויות מסוימות שייחודיות לו ולאופי שלו. לפעמים ההתנהגויות האלה מקסימות וגורמות לכל אדם להתאהב בכלב, אך לעיתים יש כלבים שיש להם התנהגויות קצת יותר בעייתיות. התנהגויות כמו עשיית צרכים בבית, נביחות רמות ללא סיבה, נשיכות או התנהגות תוקפנית כלפי אנשים חדשים יכולות לאותת לכם שהגיע הזמן לפנות לעזרה של מאלף כלבים מוסמך.

מאלף כלבים מוסמך יודע כיצד לשנות התנהגות בעייתית של כלבים. כיום יש סגנונות שונים של אילוף כך שניתן להתאים לכל כלב את הטיפול הטוב ביותר עבורו כדי לחנך אותו להתנהגויות חיוביות ולהימנע מההתנהגויות השליליות. תחום האילוף הוא מורכב ומלא בניואנסים שונים ולכן חשוב מאוד להשקיע מחשבה בבחירת המאלף הנכון עבורכם ועבור הכלב שלכם. הדבר החשוב ביותר הוא כמובן לפנות למאלף מוסמך, אך יש בנוסף דברים נוספים שכדאי לזכור בעת הפניה.

 

מה חשוב לזכור כשבוחרים מאלף כלבים?

כיום ישנם מסלולים רבים ללימודי כלבנות ואילוף. שפע בעלי המקצוע בתחום גורם לכך שעליכם להיות ערניים ולשים לב לכמה דברים כדי שתבחרו במאלף הטוב ביותר עבורכם.

  • הסמכה ממוסד מוכר: כשאתם פונים למאלף כלבים בדקו שיש לו הסכמה, והקפידו לבדוק גם מה המוסד שבו הוא למד. כדאי לשים לב האם זהו מוסד וותיק ללימודי כלבנות ומה המוניטין שלו בעולם הזה.
  • שימוש בכמה שיטות: כיום יש כמה שיטות של אילוף. ככל שמאלף בקיא ביותר שיטות אילוף הוא יוכל להתאים את התהליך במיוחד לכלב שלכם ולשלב בין טכניקות שונות ליצירת תוצאות מצוינות.
  • אילוף בבית או בפנסיון: כיום ניתן למצוא מאלפים שמגיעים לבית הלקוח, זאת לצד מאלפים שפועלים בפנסיון. לכל אחד מהתהליכים יתרונות וחסרונות שונים, כך שמומלץ להתייעץ עם המאלף ולבדוק היכן הוא פועל ומה כולל כל תהליך.

 

מה כולל תהליך האילוף?

לתהליך האילוף יש מטרה מרכזית אחת – לחזק התנהגויות חיוביות של הכלב, ולגרום להיעלמותן של התנהגויות שליליות. המטרה הסופית היא שהכלב יהיה נאמן לבעליו, ממושמע אליו, ויאפשר חיים נעימים בבית לכל המשפחה. כיום ישנן גישות שונות לאילוף כלבים, אך בבסיס כל הגישות תמיד עומדת המטרה הזאת.

חלק ממאלפי הכלבים ירצו לשים דגש על לימוד הכלב מה מקומו בבית, ולחזק את הבעלים כדמות מנהיגה שיש להישמע לה. חלק אחד ירצה בנוסף לאלמנט הזה לשים דגש גם על המקור להתנהגות של הכלב, מה שיכול להיות רלוונטי במיוחד בכלבים מאומצים. בכל מקרה יש לשים לב שאתם פונים למאלף כלבים מוסמך שיסייע לכם בתהליך ולא לנסות לאלף לבד בבית.

מאמן כלבים

אולי תאהבו גם את