חיפוש

אז למה בעצם הכלב שלנו משלשל?

שלשול הוא עניין לא נעים, לא לבני אדם ולא לכלבים.

עם זאת מדובר בסיטואציה שמתרחשת מדי פעם אצל כלבים ויש לה סיבות אפשריות רבות.

במאמר הבא נסביר מה גורם לכלב לשלשל.

 

הכל מתחיל ונגמר בתזונה

שלשול הוא תגובה גופנית שמאותת לנו שמשהו אינו כשורה. זה יכול להיות סימפטום למצב גופני, אך זוהי גם עדות אפשרית לתזונה לא מותאמת או למזון שעדיין הכלב לא הסתגל אליו. כך למשל, סוג אוכל לכלבים חדש עשוי להביא את הכלב בפעמים הראשונות לתגובת שלשול עקב חוסר מוכנות של הקיבה לעיכולו. לכן כדאי לערוך מעין תקופת הסתגלות בה הכלב יקבל תערובת של אוכל ישן ומוכר עם הסוג החדש.

עוד גורם תזונתי לשלשול הוא אוכל שאינו מותאם לכלב. חוסר ההתאמה יכול לנבוע ממספר סיבות: אוכל שמעורר תגובה אלרגית (אזי רצוי לתת לכלב אוכל עם תווית היפואלרגנית על אריזתו), אוכל שאינו מותאם לכלב מבחינת פרמטרים ביולוגיים (מין הכלב, גזעו, משקלו וכדומה) או אוכל שאינו מותאם לכלל הכלבים באשר הם, כמו למשל שאריות מזון של בני אדם. המקרה האחרון נפוץ במיוחד מכיוון שכלבים אוהבים ללעוס כמעט כל דבר שנקרה בדרכם ולכן חשוב להיות ערניים בסביבתם ולמנוע מהם גישה לאוכל רגיש מבחינתם.

 

שתהיה החלמה מהירה

עוד סיבה אפשרית ונפוצה לשלשול היא מצבו הרפואי של הכלב. בדומה לבני אדם, גם כלבים יכולים לקבל מחלות שמופצות על ידי וירוסים וחיידקים ומתבטאות בין היתר ביציאות רכות. במקרה זה נצפה לראות מלבד שלשול גם סימפטומים נוספים, כמו עייפות, ירידה בשמחה וברמת האנרגיה הכללית של הכלב.

בליעת עצם זר שאינו מזון עלולה אף היא להביא לשלשול. זאת מכיוון שהעצם הזר לא יכול להתפרק בגוף הכלב ופוגע בתהליך העיכול. ישנן גם בעיות רפואיות כרוניות שמביאות בין היתר גם לשלשולים.

 

לא כל השלשולים זהים

חשוב להבין שכשם שהסיבות להופעת השלשול מגוונות, כך עצם השלשולים עצמם. בעוד שישנם שלשולים שאינם פוגעניים מאוד כלפי הכלב, יש שלשולים שמעידים על בעיה רפואית חמורה שמחייבת התערבות וטרינר. כך למשל, יציאות רכות מהרגיל יכולות ביטוי של תזונה בעייתית אך הפרשות דמיות הם כבר עניין מסוכן שיכול לרמוז על מחלת מעיים אצל הכלב.

לכן חשוב להיות ערניים לבחון טוב את סוג ההפרשה שמטיל הכלב, על אף הגועל הנלווה לכך. בנוסף חשוב מאוד להבחין האם השלשול מופיע ליד תסמינים נוספים כמו עייפות, כאבים באזורי גוף שונים וכדומה. עוד עניין חשוב שמכריע את חומרת התופעה הוא תדירות השלשולים. שלשולים שבאים בתכיפות גבוהה מעידים ככל הנראה על בעיה חמורה יותר מיציאה חד פעמית.

בכל מקרה חשוב לא לזלזל באף שלשול ולזכור שכשיש ספק – אין ספק. אם משהו נראה לא תקין בהתנהגות הכלב או במצבו הרפואי יש להתייעץ מיד עם וטרינר מומחה לגבי המשך טיפול.

 

בונזו

אולי תאהבו גם את