חיפוש

מה חשוב לדעת לפני הגשת תביעות סיעוד?

לצערנו הרב, קיימים מקרים בהם אנשים נזקקים לסיוע סיעודי בשל קשיי תפקוד בסיסיים. מצב סיעודי יכול להיגרם מסיבות רבות, כמו תאונות כאלו ואחרות, אך גם יכול להיגרם עקב נסיבות טבעיות כמו זקנה. כך או כך, ביטוח סיעודי אמור לתת מענה למצבים הללו ולספק סיוע סיעודי לאחר שהתביעה מתקבלת ומאושרת. אבל איך זה עובד? מי יכול להגיש? לאן מגישים? מי יכול לתת לכך מענה? תשובות בהמשך המאמר. 

 

מצב סיעודי

רגע אחד לפני שנדון על תביעות סיעוד חשוב להבין מה היא ההגדרה למצב סיעודי. אדם ייחשב כסיעודי אם הוא עונה לאחת מההגדרות הבאות: אדם שהוגדר על ידי רופא כסיעודי עקב מצב של תשישות נפש, ההגדרה הבאה נוגעת לחוסר היכולת לבצע שש פעולות, אדם סיעודי יוגדר כך אם הוא לא מצליח לבצע שלוש מהן. הפעולות הן לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים וניידות.

 

מה הוא ביטוח סיעודי?

לצערנו הרב, החיים מזמנים מצבים מורכבים אשר במסגרתם אפשר להיקלע לסיטואציה סיעודית. כדי למזער את הנזקים במידה וזה קורה, רבים רוכשים ביטוח סיעודי, כזה שאמור לתת מענה בשעת הצורך. כלומר, המבוטחים משלמים תשלום חודשי לחברות הביטוח בתמורה להתחייבות מצד החברות לכיסוי עלויות של סיוע סיעודי במידה ועולה צורך כזה. באופן הזה, אם עולה צורך המבוטחים יכולים לתבוע סיוע סיעודי מחברת הביטוח ולקבל אותו, אך המצב מעט יותר מורכב.

 

מכשולים בדרך

במקרים רבים ומצערים, חברות הביטוח מציבות מכשולים רבים בדרכם של המבוטחים, כך שהן לא מספקות את הביטוח תחת טיעונים סבוכים ומורכבים. למעשה, בחלק המקרים פוליסות הביטוח מנוסחות באופן שניתן לפרש אותו בכל מיני דרכים ברמה המשפטית, כך שההליך הופך למורכב בהרבה.

 

איך מתגברים על המכשולים?

כדי להימנע מסחבת משפטית ארוכה ומעוגמת נפש, כדאי להיוועץ בגורמים מקצועיים, לרבות עורך דין תביעות סיעוד, וכך לקצר הליכים ולהגביר את הסיכוי לקבלת סיוע סיעודי מכוסה. הליך הגשת התביעה כרוך בהצגת מסמכים רבים, טפסים רפואיים ועוד. את כל אלו, מומלץ לבצע תחת סיוע צמוד ומותאם אישית, כזה שיתחשב בפוליסת הביטוח הנתונה ובמצב הספציפי של כל אחד ואחת.

 

חוקרי ביטוח פרטיים

עניין נוסף שחשוב להכיר הוא השימוש בחוקרי הביטוח הפרטיים. במסגרת הניסיונות של חברות הביטוח להציב מכשולים, מתקיים שימוש בחוקרים פרטיים כדי לנסות ולהוכיח שהתובעים אינם סיעודיים. כאמור, ייעוץ בגורם מקצועי יתחשב בזה ובכל קושי אחר.

 

לסיכום – מה ששלכם, שלכם!

החיים עלולים לזמן מצבים מאתגרים למדי, בניהם אובדן התפקוד הבסיסי. כדי להקל על המצבים הללו, קיימים מנגנונים אשר אמורים לסייע עד כמה שניתן, כמו סיוע סיעודי. כדי להשיג זאת, קיימת אפשרות לתביעת סיעוד, אם אתם עונים להגדרות הללו אל תפחדו לקחת את שמגיע לכם על פי חוק. נאחל מכאן הצלחה רבה ואריכות ימים.

תביעות סיעוד

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »