חיפוש

מה הן התביעות הנפוצות ביותר בדיני נזיקין?

תביעות נזיקין הן תביעות המוגשות בגין נזק שנגרם לאדם, חברה או כל ישות משפטית אחרת כתוצאה ממחדל של גורם אחר. לפי פקודת הנזיקין כל מי שנפגע או ניזוק על ידי עוולה שנעשתה יהיה זכאי לתרופה מידי מבצע העוולה או האחראי לה.

התביעות הנפוצות ביותר בדיני נזיקין הן תביעות הקשורות ברשלנות. במאמר הבא נפרט את ההגדרה המשפטית של רשלנות ואת התנאים הנדרשים לזכייה בתביעת רשלנות. דיני נזיקין ורשלנות: עובדות שחשוב לדעת.

 

רשלנות בדיני הנזיקין

לפי חוקי המשפט האזרחי, מוגדרת הרשלנות כנזק אותו גורם אדם לאחר כתוצאה מהתנהגות בלתי זהירה. רשלנות מהווה עוולה אזרחית ולפיכך רשאי אדם שנפגע כתוצאה מרשלנות להגיש תביעה על מנת לזכות בפיצוי כספי על הנזק שנגרם לו.

בכוחה של התביעה האזרחית לזכות את הנפגע בסעד כספי בגין הפגיעה ובכך לאפשר לו הקלה בהתמודדות עם הנזק. הערכת נזקי רשלנות תכלול הפסד חומרי לצד סבל וכאב שנגרמו לנפגע כתוצאה ממעשה הרשלנות.

מה הן התביעות הנפוצות ביותר בדיני נזיקין?

התנאים הנדרשים לצורך זכיה בתביעת רשלנות

קיימים 4 תנאים הנדרשים לצורך הגדרת עשה כמעשה רשלנות מבחינה משפטית:

  • חלה חובת זהירות על הנתבע כלפי התובע.
  • נגרם הפסד או נזק כלשהו לתובע
  • חלה הפרת חובה מטעם הנתבע והוא פעל בצורה החורגת מהמקובל בנסיבות המקרה.
  • ישנה אפשרות להוכיח כי הפרת חובה מטעם הנתבע גרמה להפסדים או לנזק לתובע.

על מנת להציג את קיום 4 התנאים בתביעה בצורה ברורה חשוב להיוועץ בגורם מקצועי מתחום המשפט. אושיק אליהו עורך דין ביטוח נזיקין מתמחה במיוחד בענף זה והוא בעל ניסיון רב בתחום דיני הנזיקין ובפרט בתחום הרשלנות.

 

מה נחשב להפרת חובה בדיני נזיקין?

אדם שאינו נוהג בזהירות הראויה כלפי חברו ובשל כך נגרם לזה האחרון הפסד, גרם להפרת חובה. התנהגות הגורם הפוגע צריכה לחרוג מהתנהגות האדם הסביר בנסיבות דומות כפי הקבוע מבחינה משפטית.

מה הן התביעות הנפוצות ביותר בדיני נזיקין?

סוגים של תביעות רשלנות

אחד מהתחומים בהם נפוצות תביעות הנזיקין הוא תחום הרשלנות הרפואית כך לדוגמה: מתן תרופות במינון בלתי מדויק, אבחון לקוי/שגוי/מאוחר של מחלה, פגיעה באוטונומיה של המטופל ומתן טיפול מיותר. במקרים אלו על התובע להוכיח כי הגורם הרפואי נהג ברשלנות והוא זה האחראי לנזק שאירע לו כתוצאה מחוסר זהירות.

תחומים נוספים בהם יכולות להיווצר עוולות בגין רשלנות הם בתחום התברואה, בתחום אחריות מוצר ועוד. בכל מקרה, כדי להשיג את הפיצוי המגיע מכוח החוק, ברוב המצבים תידרש התערבות מקצועית של עו"ד המתמחה בתחום התביעה המכיר היטב את סעיפי החוק ואת נהלי המשפט ואמון על השגת פיצויים מתאימים עבור הלקוח.

 

לסיכום

לצערנו, מעשים של רשלנות הם דבר שבשגרה. בכל מקרה של פגיעה כתוצאה מרשלנות, חשוב לבדוק אפשרות לתביעת הגורם התובע במטרה להשיג פיצויים. לצורך כך מומלץ ליצור קשר עם עו"ד דיני נזיקין על מנת למצות את הזכויות ולהשיג את המירב האפשרי.

מה הן התביעות הנפוצות ביותר בדיני נזיקין?

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »