חיפוש

במה תלויים סיכויי ההצלחה שלכם בתביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית עשויה להיות משמעותית מאוד עבור אנשים מסוימים. מי שניזוק כתוצאה מרשלנות כזאת, יכול להזדקק לפיצוי כספי שיאפשר לו להתמודד עם הנזק שאירע לו. לא ניתן להבטיח באופן מוחלט הצלחה בהגשת תביעה כזאת, אך ישנם כמה צעדים שיכולים להעלות את סיכויי ההצלחה שלכם.

 

לפני התביעה – מהי הרשלנות רפואית?

לפני שמבינים כיצד ניתן להעריך את הסיכויים להצלחת תביעת רשלנות רפואית, כדאי לדעת מה החוק אומר על תביעה כזאת. תביעת רשלנות רפואית היא תביעת פיצויים שמוגשת נגד גורם רפואי כלשהו, או נגד מוסד רפואי מסוים, בגין נזק משמעותי שאירע בעקבות הליך רפואי.

החוק קובע שרשלנות היא פעולה אשר מבוצעת בניגוד לכללים, לנורמות או לאמצעי זהירות מסוימים, כך שמקרים כאלו בהם נגרם נזק נחשבים לאירועי רשלנות רפואית. תוכלו לקרוא עוד על הנושא הזה באתר של עו"ד דוד פייל.

 

העלאת הסיכויים להצלחת התביעה

בעולם המשפט, אף אחד לא יכול להבטיח לכם הצלחה וודאית במאת האחוזים, גם אם המקרה שלכם נראה על פניו ככזה שיהיה קשה לטעון נגדו בבית המשפט. לכן, כדי שתוכלו להיכנס לתהליך של תביעת רשלנות רפואית, מוטב שתנקטו במספר צעדים שיסייעו באופן אובייקטיבי להעלאת הסיכויים להצלחת התביעה.

 

ליווי מעורך דין מנוסה ומיומן

כמעט כמו בכל דבר שאין לנו בקיאות מוחלטת בו בחיים, חשוב להסתייע באנשי מקצוע איכותיים. עורך דין הוא איש המקצוע שיכול ללוות אתכם ולתת לכם סיוע משמעותי בהליכים משפטיים. עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ומיומן, הוא המפתח הראשון בהצלחה התביעה.

 

איסוף מסמכים מדויק

לפני הגשת התביעה, על התובע לאסוף מסמכים רפואיים שיוכיחו את הטענות שלו. בית המשפט מתייחס ברצינות למסמכים הללו, שכן מדובר בכלים אובייקטיבים שעוזרים לו להגיע להחלטה. ככל שאיסוף המסמכים יהיה נכון, רלוונטי ומדויק, כך הסיכויים להצלחת התביעה יעלו.

 

קבלת חוות דעת מרופא

קבלת חוות דעת מרופא מומחה היא תנאי הכרחי להצלחת ולהגשת תביעת רשלנות רפואית. ללא חוות הדעת הזאת, לא ניתן לתבוע על רשלנות רפואית. חוות הדעת תצביע על הנזק שאירע למטופל ועל הקשר של הנזק למקרה הרשלנות.

 

מציאת עדים

בחלק מאירועי הרשלנות הרפואית, ניתן למצוא עדים שיסייעו לכם. למשל, אם אירע לכם אירוע של רשלנות רפואית במהלך הליך רפואי מסוים, ובאותו ההליך נכח בן משפחה שלכם, הוא יכול להעיד על מה שאירע.

 

חשוב לדעת

ישנם מקרים רבים ומגוונים של רשלנות רפואית. בעוד שמקרים מסוימים יכולים להיראות כמאוד ברורים וכמאוד חד משמעיים, ישנם אירועים אחרים גבוליים יותר, שלא תמיד יהיה קל להוכיח את הרשלנות שהתרחשה בהם. העלאת הסיכויים להוכחת הרשלנות ולהצלחת התביעה היא דבר שניתן לעשות כמעט בכל מקרה, כך שמומלץ להתייחס לצעדים ולשלבים הראשונים בכובד ראש.

תביעת רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »