חיפוש

חוויתי רשלנות רפואית – מה עליי לעשות?

בחדר הטיפולים, בסמוך למכשיר רפואי במהלך בדיקה, או אפילו כשאתם חסרי הכרה על מיטת הניתוחים – רשלנות רפואית יכולה לתפוס אתכם כמעט בכל מקום. רשלנות רפואית היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לנזק בעולם הרפואה.

החוויה הקשה הזאת מותירה את המטופל עם נזק וגם עם רגשות שליליים של חוסר אמון ותסכול. אם חוויתם רשלנות רפואית, אתם יכולים לפעול באופן אקטיבי כדי לשפר את מצבכם. זה מה שעליכם לעשות.

 

האם חוויתי רשלנות רפואית באמת?

לפני שיוצאים בהצהרות, חשוב להבין האם באמת חוויתם אירוע של רשלנות רפואית. מבלי לזלזל, ישנם מקרים רבים בהם לקוחות מגיעים אל משרדים של עורכי דין כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית עימם, אך מגלים שהמקרה שאירע להם לא עומד ברף שקבע החוק. ההגדרה של החוק על מקרי רשלנות רפואית היא קבועה.

רשלנות רפואית, לפי החוק, היא אירוע בו מוסב נזק משמעותי למטופל על ידי גורם רפואי כלשהו במהלך הליך רפואי מסוים. הנזק יכול להיגרם בעקבות פעולות מסוימות שהתרחשו או לא התרחשו, כאשר הדבר החשוב הוא האם הרופא נקט באמצעי בטיחות ובכללים שונים. אם הוא לא נקט בנורמות הבטיחות הללו, הרי שמדובר באירוע של רשלנות רפואית עם עילת תביעה.

 

קביעת פגישה עם עורך דין רשלנות רפואית

אם אכן המקרה שלכם נראה ככזה שעומד ברף שקבע החוק, תצטרכו לקבוע פגישה עם עורך דין רשלנות רפואית. מדובר בעורך דין שמתמחה במקרים של רשלנות רפואית, בתחומים שונים בעולם הרפואה.

עורך דין הוא איש המקצוע בעל הידע המשפטי הנרחב ביותר, כך שהוא יוכל להעניק לכם את כל הסיוע הדרוש מבחינה משפטית – החל מבחינת המקרה שלכם באופן אישי ועד להגשת תביעת רשלנות רפואית בשמכם אל בית המשפט המתאים.

 

איסוף מסמכים רלוונטיים

הדבר הבא שתצטרכו לעשות, ככל הנראה בהוראת עורך הדין שלכם, הוא איסוף של מסמכים רפואיים רלוונטיים. אתם תשבו עם עורך הדין שלכם ותגוללו בפניו את האירוע שקרה לכם. בהתאם לזאת, עורך הדין ימליץ לכם על המסמכים הרפואיים שתצטרכו לאסוף ולהגיש לו, כמו בדיקות שונות או טיפולים שעברתם ותועדו.

מסמך רפואי נוסף שיש לגייס למאמץ הוא חוות דעת מרופא מומחה. חוות דעת זאת קושרת בין הנזק שנגרם לכם לבין הפעולה שביצע הרופא. בית המשפט נותן חשיבות מכרעת לחוות דעת כזאת, מכיוון שהוא מתבסס על עובדות ומסתמך על חוות הדעת הללו.

 

הגשת תביעה

הפעולה האחרונה שתוכלו לעשות היא הגשת תביעה לבית המשפט. מי שיכול להגיש עבורכם את התביעה הוא עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין זה יגיש את התביעה לבית המשפט הרלוונטי (דבר שנקבע לפי גובה הפיצויים הנדרש התביעה), יחד עם כתב התביעה שהוא ינסח ועם המסמכים הרפואיים השונים שציינו מקודם.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

4 מקרים של רשלנות רפואית שכדאי שתכירו
4 מקרים של רשלנות רפואית שכדאי שתכירו

רשלנות רפואית היא סוגיה קריטית שסובבת סביב הפרת חובה על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות, המובילה לנזק או פגיעה במטופל. האירוע מקיף מגוון מצבים שבהם רמת הטיפול הניתנת על ידי רופאים נופלת מתחת לרמה הצפויה, מה שגורם לרוב להשלכות פיזיות, רגשיות או כספיות משמעותיות עבור המטופלים. הבנת התרחישים השונים שבהם יכולה להתרחש רשלנות רפואית, מסייעת בזיהוי המורכבות הכרוכה במקרים כאלה. נציג 4 מקרי רשלנות רפואית שחשוב להכיר   1. רשלנות רפואית בגלל בעיה באבחון אחת הדוגמאות הקלאסיות לרשלנות רפואית היא אבחון שגוי או אבחון מאוחר. זה קורה כאשר איש מקצוע רפואי מאבחן באופן שגוי את מצבו של מטופל, או לא מצליח לאבחן אותו בזמן, מה שעלול להוביל לטיפול שגוי או לעיכוב. לדוגמה, אם מצב חמור כמו סרטן מאובחן בטעות כמחלה פחות חמורה, העיכוב במתן

קרא עוד »
פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »