חיפוש

אובדן כושר עבודה – 3 טיפים לחזרה מהירה לשגרה

העבודה היא חלק מהותי משגרת החיים של כולנו וכאשר היכולת שלנו לעבוד כרגיל נפגעת, מדובר במצב לא נעים בכלל, אשר מלבד ההשלכות על מצבנו הבריאותי, משליך גם על מצבנו הכלכלי. כדי שתחזרו מהר לשגרה המוכרת, ריכזנו עבורכם מספר טיפים

 

מהו אובדן כושר עבודה?

בין אם אנחנו אוהבים את העבודה שלנו ובין אם קצת פחות, העבודה תופסת חלק ניכר משגרת החיים שלנו, כשהמשכורת שאנחנו מקבלים בגינה בכל חודש, מאפשרת לנו להתפרנס בכבוד ולשמור על איכות חיים מיטבית.

לצערנו, החיים אינם מתנהלים תמיד בדיוק כפי שתכננו, כאשר ייתכנו מקרים בהם יכולת ההשתכרות שלנו נפגעת, מצב המוכר כאובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה מוגדר כמקרה בו כתוצאה ממחלה או תאונה, הנפגע אינו יכול לעסוק (באופן מלא או חלקי) בעבודה בה עבד טרם קרות האירוע וכפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר https://fclaw.co.il.

 

הגורמים אותם ניתן לתבוע בגין אובדן כושר עבודה

הגורם הראשון אותו כל אדם שיכולת ההשתכרות שלו נפגעה יכול לתבוע הוא, המוסד לביטוח לאומי. וזאת בהתאם לצמצום שיעור יכולת ההשתכרות של הנפגע (הצריכה להיות בשיעור של 50% לפחות) ולדרגת אובדן כושר העבודה שנקבעה בוועדה הרפואית (הצריכה להיות בשיעור של 60% לפחות).

גורם נוסף אותו ניתן לתבוע במקרה של אובדן כושר עבודה הוא, הביטוח הפרטי, אותו אנשים רבים רוכשים ככיסוי משלים לכיסויים הניתנים במסגרת ביטוח לאומי. בפוליסות אלו, הכוללות ביטוחים פרטיים, ביטוחי מנהלים או ביטוחים קולקטיביים, הכיסויים רחבים יותר ומותאמים אישית לבעל הפוליסה.

 

טיפים לחזרה מהירה לשגרה

הפגיעה ביכולת ההשתכרות שלנו מותירה אותנו במצב לא מוכר, המורכב הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית ולכן, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם לחזור מהר לשגרה:

 

  • שמירה על הבריאות

הקפידו על הטיפולים והתרופות שהרופא קבע לכם, גם אם נראה כי מצבכם השתפר ואתם יכולים כבר להפסיק את הטיפול / נטילת התרופות.

 

  • הקפידו על מנוחה

הרצון לחזור מהר לשגרה עלול לגרום לנו לנסות לחזור אליה כשאנחנו לא במיטבנו ולעיתים, אף להחמיר את הבעיה הרפואית.

 

  • מעקב רפואי

ביקור קבוע אצל הרופא יאפשר לו לראות את מידת השפעת הטיפול על מצבכם הרפואי ולוודא מהי הדרך הבטוחה ביותר לחזרה לשגרה בהקדם האפשרי.

 

חשיבות הייעוץ של עורך דין אובדן כושר עבודה

אין ספק כי השמירה על הבריאות שלנו היא דבר חשוב ובסיסי בדרך לחזרה מהירה לשגרה, אך כדי שנוכל לנוח ולהחלים כראוי, חשוב גם לדאוג לשקט הנפשי שלנו ולקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לנו. באמצעות ייעוץ של עו"ד מקצועי, הבקיא בנושאי תביעות אובדן כושר עבודה, תוכלו להבטיח לעצמכם ראש שקט בכל הקשור להיבט הכלכלי וסיכויי הצלחת התביעה ולהתמקד בבריאות ובהוראות ההחלמה של הרופא.

 

לסיכום

אובדן כושר עבודה הוא מצב מטלטל במיוחד וכדי לחזור לשגרה באופן מהיר ובטוח, חשוב להקפיד ולשמור על הוראות הרופא וזמני ההחלמה הנדרשים. כדי לבצע זאת באופן מיטבי ובראש שקט, חשוב שילווה אתכם עו"ד תאונות עבודה מקצועי, המתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה.

אובדן כושר עבודה

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »