חיפוש

האם כל מעסיק נצמד לחוקי עבודה?

לא כולם מודעים לזכויות שלהם בתור עובדים וכך עלולים להפסיד לא מעט מהן, היות ולא יודעים לעמוד עליהן. כך גם מעסיקים אשר לעיתים עלולים לא להיצמד לחוקי ההעסקה.

 

מעסיקים לא תמיד מודעים לחוקים

חוקי העסקה הם רבים מאוד ולא כולם מכירים אותם. בדרך כלל מעסיקים ובעלי חברות יתייעצו עם עורך דין דיני עבודה שיכווין אותם בכל הקשור בחוקי העסקה וזכויות עובדים. יחד עם זאת לא תמיד עורך הדין ילווה אותם בכל עת ועל כן עלול המעסיק שלכם לפספס חלק מהזכויות. בנוסף, לא תמיד העובדים ידעו את כלל הזכויות שלהם היות ויש הרבה כאלה, וכן הדבר מורכב. הזכויות והחוקים משתנים בהתאם לנסיבות שונות ולכן קשה להתמצא בהם. מעסיקים רבים לעיתים מנצלים את מורכבות הנושא וחוסר מודעות העובדים שלהם לטובתם. כך המעסיק שלכם עלול לנצל את חוסר הידע שלכם לטובתו ולמען רווחו ולמנוע מכם זכויות. חוסר ההצמדות לחוקי העבודה יכולה לבוא לידי ביטוי באי מתן מלוא זכויות ההפסקה, שכר בצורה שאינה הוגנת ועוד. לרוב העבירה על החוקים תהיה קלה ויהיה לכם קשה לזהות זאת. במידה ואתם מרגישים כי הזכויות שלכם נפגעו, בין אם במכוון ובין אם בשוגג, כדאי להתייעץ עם עורך דין מוסמך. עורך דין בעל מומחיות בתחום דיני עבודה ידע ללוות אתכם ולוודא שאתם מקבלים את מלוא זכויותיכם.

 

איך אדע מה הזכויות שלי?

כלל חוקי המדינה נגישים לציבור ומפורסמים בצורה פומבית. במידה ואתם רוצים לדעת מה הזכויות שלכם, תוכלו פשוט לחפש באינטרנט ולמצוא את כלל המידע. קחו בחשבון שלא תמיד יפורסמו במקום אחד כלל הזכויות, וכי לא תמיד אותן זכויות חלות עליכם. החוק יכול להשתנות בהתאם לנסיבות מסוימות ותלוי במשתנים מסוימים הקשורים אליכם. כך למשל אם יש לכם ותק בעבודה של פחות משנה, הזכויות שלכם יהיו שונות מאלו בעלי ותק ממושך יותר. הרשת תהיה גדושה במידע שעלול להיות מבלבל. אם תרצו לקבל מידע מדויק, תוכלו לפנות לעורך דין מוסמך אשר ידע לפרוס בפניכם את כל מה שמגיע לכם בצורה מסודרת וברורה. עורך הדין יענה לכם על כלל השאלות, ויעבור אתכם על תנאי ההעסקה שלכם על מנת לוודא שהם אכן עומדים בחוק.

 

מה עושים כשמגלים הפרת זכויות?

במידה וגיליתם בוודאות כי המעסיק שלכם אינו נצמד לחוקי העבודה, יתכן ויש לכם עילה לתביעה. במקרה כזה, תוכלו לבחור באחת משתי דרכים – לדבר עם המעסיק לתיקון העוולה, או לתבוע אותו ולדרוש פיצויים. הבחירה בדרך פעולה תלויה בכם וביחסים שלכם עם המעסיק שלכם ועם מקום העבודה שלכם. בכל מקרה, על מנת למצות את כלל הזכויות שלכם ולוודא שאכן זכויותיכם נפגעו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין בתחום דיני העבודה. אל תתפשרו על הזכויות שלכם, עמדו על מה שמגיע לכם.

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »