חיפוש

מה העונש על עבירות סלולרי?

בתחילת שנות ה-2,000 המכשיר הסלולרי תפס תאוצה וכיום אין כמעט מישהו שלא נושא מכשיר כזה. יתרה מכך, הוא הפך לחלק מחיינו ורבים מאיתנו מפתחים בו תלות גם כאשר עוסקים בנהיגה. השימוש במכשיר הסלולרי בזמן נהיגה מסוכן ולכן החוק נוקט באמצעי אכיפה. מה העונש על עבירות סלולרי – על כך במאמר הבא.

 

השימוש במכשיר הסלולרי בזמן נהיגה

לפי החוק במדינת ישראל חל איסור גורף להשתמש במכשיר הסלולרי בזמן הנהיגה. למרות זאת, ניתן לשוחח בו רק במידה ומותקנת דיבורית ברכב המחוברת למתקן יציב במקום נוח שאינו מפריע לנהיגה. אין לשוחח בטלפון באמצעות אוזנייה או להחזיק אותו ביד. במילים אחרות, כאשר נוהגים לא יכולים לקרוא או לשלוח הודעות, להסיר את היד מההגה על מנת לחייג בטלפון או לתפעל את הווייז.

הדיבורית מיועדת רק למענה אוטומטי על מנת לא להסיח את דעת הנהג. חשוב לדעת שהשימוש במכשיר הסלולרי בזמן נהיגה גורר ענישה ולכן הוא מיותר. למידע נוסף בקרו באתר של יערית אוליאל עורך דין תחבורה.

 

האם מותר להשתמש במכשיר הסלולרי בפקקים?

התשובה היא לא. גם כאשר עומדים בפקק לאורך זמן או ברמזור אדום אין להחזיק, לחייג, לקרוא הודעות, לצפות או לגלוש בטלפון הסלולרי ואף להעביר אותו למקום אחר. הסיבה לכך היא הסחת הדעת וסיכון של הנהגים האחרים. מספיק לא לשים לב לשנייה בפקקים ולפגוע ברכב מלפנים וכך לגרום לתאונת שרשרת.

למרות זאת נהגים רבים משתמשים בטלפון בזמן הפקקים ולרוב אינם מקבלים דו"ח תנועה. יחד עם זאת, כאשר השימוש בטלפון נעשה ברמזור אדום, ישנן בצמתים מסוימים מצלמות שקולטות את המעשה והנהגים מקבלים באמצעות הדואר דו"חות תנועה לבתיהם.

 

מה העונש על עבירות סלולרי?

החוק מורה על תשלום קנס של 1,000 ₪ כאשר נתפסים בנהיגה עם המכשיר הסלולרי ביד. לכך מצטרפות גם 8 נקודות ובמקרים חוזרים ונשנים אף מקבלים זימון לבית המשפט. ברגע שניתן הדו"ח יש לשלם את הקנס תוך 90 יום ולכן נהגים רבים ממהרים לשלם אותו. עצם התשלום הוא הודאה באשמה וקבלת אמצעי התיקון.

למרות זאת, מומלץ לא למהר ולשלם את הדו"ח על מנת לא לצבור את הנקודות. ככל שצוברים יותר נקודות אמצעי התיקון גדולים יותר ובשלב מסוים אף נשלל הרישיון לתקופה של 3 או 9 חודשים בהתאם לכמות הנקודות ויש לבצע קורס לנהיגה מתקנת. לחילופין, ניתן להגיש בקשה להישפט ולהימנע מצבירת הנקודות.

 

איך נמנעים מענישה?

לסיכום, כאשר פונים בבקשה להישפט ובמקביל פונים לייעוץ של עורך דין תעבורה ניתן להקל בענישה, להפחית את מספר הנקודות ואף להביא לזיכוי מלא. עורך הדין מלווה את הנהג לאורך כל הדרך וככל שהוא מקצועי יותר הוא יפחית את הענישה רק לתשלום קנס או יבטל אותה לגמרי במידה ויוכיח שהצילום של הנהג בעודו מחזיק במכשיר הסלולרי אינו תקין או תקף. גם כאשר הדו"ח ניתן באופן ידני לא בטוח שהמהלך היה תקין ושהשוטר התנהל נכון.

עבירות סלולר

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »