חיפוש

חוות דעת רפואית לבית משפט

באופן כללי, חוות דעת מהותה היא הצגה של עמדת מומחה בנושא מסוים, כאשר העמדה מנוסחת בכתב ומהווה באופן זה, אסמכתא לדברים או לסיטואציה מסוימת. לרוב, חוות דעת נכתבת לא ביוזמתו של המומחה (הכותב אותה), אלא ביוזמתו של גורם אחר, אשר זקוק לה.

מטרתה של חוות דעת רפואית היא לסייע לשופט, במהלך המשפט, להכריע את הדין באופן  צודק וחכם ולפיכך, יש לה תפקיד מהותי בהכרעת תיקים העוסקים בדיני נזיקין וכיו"ב. מעבר לכך, תביעות רבות המוגשות לבית המשפט, ללא צירוף של חוות דעת רפואית, לרוב נדחות בטענה שלא קיימת ראיה לנזקי הגוף שמהם סובל התובע, לטענתו. מכאן, שהיעדר של חוות דעת משפטית, עשוי להוות עילה לדחייה של התביעה, ע"י בית המשפט.

קיימים ארבעה תחומים, שבהם עורכי הדין יהיו זקוקים לחוות דעת והם: חוות דעת רפואית, חוות דעת הנכתבת ע"י יועץ משפטי או ע"י מומחה שממנה בית המשפט, חוות דעת רואה חשבון וחוות דעת הנדסית. במאמר זה נתמקד בחוות דעת רפואית לבית משפט.

 

כיצד מגובשת חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית ע"י מומחה מגובשת בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • ראשית, המומחה מבצע בדיקה מקיפה של האדם המתלונן על הבעיה הרפואית המסוימת
  • שנית, המומחה סוקר את הנסיבות שהובילו למצב הרפואי או לפגיעה הגופנית
  • על סמך הנתונים שבדק, המומחה מגבש דעה בנוגע למצבו הרפואי הקודם של הנבדק בטרם התרחש האירוע הרפואי
  • המומחה בוחן קשר של סיבתיות בין הנזק הנגרם למטופל ובין האירוע שגם זאת
  • לבסוף, המומחה כותב חוות דעת מפורטת ומנומקת, באופן מקצועי.

 

מחירים

בכתיבה של חוות דעת רפואית, נלקחים בחשבון אלמנטים שונים אשר עשויים להשפיע על המחיר המתבקש עבורה. ככלל, מחירי חוות דעת רפואית לרוב נעים בטווח שבין 20,000 – 3,000 ולעיתים אפילו עשויים להיות גבוהים יותר. הסיבה לכך שהפער בין המחירים הינו גדול נובעת מכך, שכל חוות דעת רפואית נכתבת בהתאם לפרמטרים שונים ובהתאם לתחום רפואי מסוים. אולם, כשאדם מבקש ממומחה חוות דעת רפואית, הוא יכול לדעת מראש את המחיר שיידרש עבורה ובהתאם לכך, הוא גם יוכל לנהל מו"מ בנוגע למחיר הסופי.

מחיר חוות דעת רפואית נקבע בהתאם למורכבות של המקרה הרפואי, כך שככל שמדובר בכתיבה של חוות דעת מסובכת יותר, כך ייתכן שהמחיר שיידרש עבורה – יהיה גבוה יותר. בנוסף, מחירי חוות דעת רפואיות משתנות גם בהתאם לתחום הרפואי שבגינו היא נכתבת, כך שבתחומים מסוימים, כתיבת חוות דעת מקצועית ומנומקת תהיה יקרה יותר מאשר בתחומים אחרים. למידע נוסף בנושא, היכנסו לאתר פורום רופאים.

 

לסיכום

חוות דעת רפואיות, הניתנות לבית המשפט, נכתבות ע"י רופאים מומחים בתחומים בהם הם נדרשים לכתוב את חוות הדעת. מומחיותו של הרופא, מטרתה להעניק לחוות הדעת הנכתבת על ידיו – תוקף של אמינות ברמה גבוהה ובאופן זה, לגרום לה לשמש כראיה בבית המשפט.

פטיש בית משפט מעץ
פטיש בית משפט מעץ

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »