חיפוש

נפצעת בצבא? מגיע לך פיצוי

גיוס לצבא מחייב חלק נרחב מהאזרחים. לאחר סיום הלימודים, יתגייסו הצעירים לתפקידים שונים במערכת הצבאית. ישנם הרבה היבטים בכל תפקיד כזה או אחר בצבא, אך במהלך השירות הצבאי חיילים רבים מוצאים את עצמם עוברים פציעות שונות. חיילים אלו זכאים לפיצוי. עוד על הנושא במאמר שלפניכם.

 

שירות צבאי ופציעות

הצבא היא המערכת הגדולה ביותר הקיימת במדינה, יותר מכל גוף ציבורי או חברה פרטית. הצבא בנוי בצורה היררכית, הוא כולל מערכים שלמים ומגוונים, חולש על מרבית שטחי המדינה השונים ומכיל בתוכו תפקידים רבים. משרתי הצבא נעים בין העשור השני לעשור השישי בחייהם. חיילים שנפצעים בשירותם זכאים לתבוע את הצבא ולקבל פיצוי מתאים.

הגיוון העצום בצבא מביא לפציעות שונות המתרחשות במהלך השגרה והחירום. חיילים בשירות קרבי חשופים יותר לפציעות במהלך פעילות מבצעית או אימון, בעוד חיילים בשירות עורפי חשופים יותר לתאונות במהלך העבודה. חייל שמתעסק במרבית היום בנהיגה חשוף לתאונות דרכים יותר מאשר חייל שנמצא בעיקר בסביבה משרדית.

 

חיילים בשירות חובה

כל מי ששירת בשירות חובה או קבע רשאי לתבוע את הצבא או את משרד הביטחון, במידה וכך הוא רואה לנכון לעשות. ניתן לפנות אל גרינברג ושות' משרד עורכי דין בנושא תביעות אלו. חיילים בשירות סדיר שיתבעו את הצבא, ימצאו כי התביעה שלהם תידון רק לאחר שחרורם, כך שלא תמיד עדיף להגיש תביעה כנגד גופים אלו בשלב מוקדם של השירות.

במקרים מסוימים, בהם דנו בתביעה ונקבעו אחוזי נכות בגין פציעה, יהיה ניתן לממש אותם ואת הפיצוי שנפסק רק לאחר השחרור מהשירות הסדיר. במידה ופגיעה שאירעה לחייל התרחשה בעת שהיה בחופשה ביתית, הוא רשאי גם כן לתבוע את הצבא.

 

חיילים בשירות קבע

קיימים הבדלים במעמדים החוקיים והמשפטיים בין חיילי החובה לחיילי הקבע. חייל קבע שנפגע בשירות הצבאי שלו ומשרת מעל שישה חודשי קבע, רשאי לתבוע את הצבא או את משרד הביטחון, אך ורק אם נפגע בפעילות מבצעית. במידה וחייל הקבע נפגע בכל פעילות אחרת, הוא יגיש תביעה כנגד הביטוח הלאומי.

 

שני סוגי פציעות

כאשר אנו מדברים על פציעות בצבא, הנושא מתקשר לנו לרוב עם פעילות מצבעית, אימונים, תאונות עבודה ותאונות דרכים. למרות הפגיעות החיצוניות אליהן חשוף החייל במהלך שירותו, יש לזכור כי גם פגיעות נפשיות הן פגיעות המוכרות על ידי המדינה. חייל שנפגע בצורה נפשית עקב שירותי הצבאי זכאי לתבוע את המדינה ולקבל פיצויים מתאימים.

 

פיצויים משתנים

הצבא הוא מקום בו ניתן להיפצע בצורות רבות. הפיצויים אותם ניתן לקבל מהמדינה משתנים. מי שנקבעו לו מעל 10% ומתחת ל-19% נכות עקב פגיעה בצבא, יהיה זכאי למענק כספי. חייל שנקבעו לו 20% ומעלה, יהיה זכאי לקצבה חודשית. כך או כך, מי שנפגע בצבא יכול לתבוע אותו ולקבל על פציעתו פיצוי.

פצוע בצבא

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »