חיפוש

פינוי שוכר לפני תום החוזה – מתי זה אפשרי?

תביעה לפינוי מושכר יכולה להיות מוגשת עוד לפני תום החוזה, כל עוד הצדדים עומדים בתנאים מסוימים שקבועים בחוק.

במאמר הבא נסביר מה בדיוק קובע החוק, על מי הוא חל ועם מי כדאי להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות

פינוי שוכר היא עניין רגיש ומורכב שזוכה לתשומת לב מוקפדת מצד בתי המשפט. מצד אחד, האינטרס של בתי המשפט הוא להגן על השוכרים ולאפשר להם לשמור על קורת הגג שלהם. מצד שני, בתי המשפט גם מכירים באינטרסים של המשכירים ובזכות שלהם על הנכס. לכן, פעולה כגון פינוי שוכר לפני תום החוזה היא לא טריוויאלית – אבל לחלוטין אפשרית.

 

שלב ראשון – בודקים מה קובע החוזה

פינוי שוכר לפני תום החוזה אפשרי רק אם שוכר מפר באופן יסודי את החוזה שעליו הוא חתם מול המשכיר. זהו למעשה התנאי הראשון והעיקרי לפינוי חוקי ולתהליך שיקבל את הגיבוי והתמיכה של בית המשפט. מכאן והלאה, כבר צריך לבחון כל מקרה לגופו באמצעות מידע שמופיע כאן https://yonilevy.co.il/עורך-דין-נדלן/תביעה-לפינוי-מושכר ובהתייעצות עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו.

 

למה חשוב להגיש תביעה לפינוי מושכר?

מבחינה משפטית, הכלי שעומד לרשות משכירים שרוצים לפנות שוכר לפני תום החוזה הוא הגשת תביעה. בפועל, תביעה לפינוי מושכר מהווה סעד מהיר לבעלי הדירות כי היא מאפשרת לבצע הליך מזורז שעשוי להסתיים תוך 60 ימים בלבד מיום הגשת כתב התביעה.

עם זאת, חשוב לזכור שבמסגרת תביעה לפינוי מושכר לרוב לא ניתן לברר עניינים נוספים שנמצאים במחלוקת בין הצדדים. כמו כן, הנתבע לא יכול להגיש תביעה שכנגד בשל טענות נגד המשכיר.

 

מסקנות: חשוב מאוד לנסח חוזה מפורט

כפי שאפשר להבין, פינוי שוכר לפני תום החוזה יכול להתבצע במסגרת הגשת תביעה על ידי בעל הדירה או הנכס. עם זאת, הרבה מאוד תלוי באופן שבו מנסחים את החוזה ומגיעים להסכמה בכתב על כל הסכמה בעל פה. אם עושים זאת נכון ומנסחים מלכתחילה חוזה מפורט, המשמעות היא שיהיה אפשר גם לקצר את התהליך של פינוי שוכר לפני תום החוזה וגם להקטין מלכתחילה את הסיכוי לכך שיהיה בו צורך.

את החוזה המפורט על השכרת דירה כדאי לנסח מול עורך דין מקרקעין שמכיר את התחום ובקיא בו. אמנם סוגים שונים של חוזים כאלה מסתובבים באינטרנט, אבל נדיר מאוד למצוא מסמך בעל תוקף משפטי שמתאר במדויק את האינטרסים של שני הצדדים המעורבים לפי הנסיבות הספציפיות שעל הפרק.

לכן, הפתרון של התייעצות עם עורך דין מקרקעין הוא לא פריבילגיה אלא חלק בלתי נפרד מהאופן שבו בעלי נכסים ודירות צריכים לדאוג לנכס שלהם. גם אם השוכר נראה עכשיו כמו האדם המושלם, קשה לדעת מה יוליד יום.

 

פטיש בצבע זהב

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »