חיפוש

רשלנות רפואית בנושאי טיפת חלב – מה אפשר לעשות?

טיפת חלב הוא מרכז רפואי המנוהל על ידי קופות החולים, בו עורכים מעקב אחר התינוק במהלך השנתיים הראשונות לחייו. זאת על מנת לעמוד על ההתפתחות שלו ולמנוע בעיות רפואיות. במידה והטיפול הניתן במרכז לקוי או חוסר הטיפול גורם לנזק, מדובר על רשלנות רפואית. המאמר יפרט מה צריך לעשות במקרה כזה.

 

אילו שירותים ניתנים בטיפת חלב?

טיפת חלב נודעת במשך שנים כגוף הדואג למעקב וטיפול אחר התפתחות תינוקות מבחינה פיזית. במרכז עוקבת האחות האחראית אם משקלו של התינוק תקין. היא מייעצת לגבי תזונה, חיסונים והטיפולים הנדרשים לתינוק. במידה והאחות מגלה שיש עיכוב התפתחותי היא תפנה את האם לרופא המתאים וכך גם לגבי ליקויים אחרים. השירות של טיפת חלב מאוד חשוב בעיקר לאימהות צעירות ויש להקפיד ולקבל אותו באופן שוטף.

 

באילו מקרים תהיה רשלנות רפואית בטיפת חלב?

כאשר האחות בטיפת חלב צריכה להעניק טיפול לתינוק ובעקבות כך נגרם לו נזק זוהי רשלנות רפואית. מתן חיסונים לא נכונים או במינון הלא נכון, מינון תרופתי לקוי, בדיקה פולשנית לשווא, חוסר מעקב שוטף של משקל וגובה, חוסר מעקב של הראייה והשמיעה או חוסר מתן התייחסות לבעיות קונקרטיות.

למשל, אם לתינוק יש עין עצלה הוא צריך להיות מופנה לבדיקה מיוחדת. כל דרך שאינה מקובלת או פרקטית כולל מידע להורים בנוגע לצרכי היום יום של התינוק שמסכנים אותו או חוסר יידוע של ההורים לגבי ההשלכות וההשפעות של הטיפולים, יכולים להיחשב כרשלנות רפואית.

 

דוגמה לרשלנות רפואית בטיפת חלב

תינוקת בת חודשיים שנולדה פגה הגיעה לאחר חודשיים עם אמא שלה לטיפת חלב. במרכז היא קיבלה חיסון משולש אותו נותנים בגיל זה במנה הראשונה. לאחריו התינוקת סבלה מכאבי שרירים חמורים. כשההורים דיווחו על הבעיות לטיפת חלב הם נענו שאלו תופעות לוואי רגילות של החיסון.

בגיל 4 חודשים ההורים שוב הגיעו עם בתם לקבל את המנה השנייה של החיסון. לאחר החיסון השני לתינוקת היה נזק נוירולוגי שכתוצאה ממנו הפכה לנכה באופן מלא. מדובר על רשלנות רפואית כיוון שמשרד הבריאות מורה על אי מתן מנה שנייה של חיסון במקרה של תופעות לוואי קיצוניות במנה הראשונה. במקרה זה טיפת חלב לא התנהלה על פי הפרוטוקול.

 

מה אפשר לעשות כאשר טיפת חלב מתרשלת בתפקידיה?

בראש ובראשונה יש לתעד את האירועים ולהוכיח באמצעות עדים ומסמכים רפואיים שהנזק שנגרם לתינוק קשור לפעולות של טיפת חלב כאשר הגורם הוא התרשלות רפואית. בדומה להוכחה של רשלנות רפואית באבחון או בטיפול שנעשים גם לאנשים מבוגרים.

כלומר, יש להוכיח שהאחות האחראית בטיפת חלב הפרה את הכללים. מדובר על סוגיה משפטית מורכבת שחייבת להיות מדויקת מבחינת הראיות על מנת שההורים יזכו בפיצויים המגיעים להם על פי החוק.

יד של תינוק מונחת על האצבע של אביו
יד של תינוק מונחת על האצבע של אביו

אולי תאהבו גם את

פגיעת נזקי גוף_ כך יש לפעול
פגיעת נזקי גוף? כך יש לפעול

תביעות נזקי גוף נובעות מתקריות שונות, החל מפציעות עקב תאונות דרכים ועד להחלקות ונפילות קלות. ההתמצאות במורכבות של תביעות מסוג זה עשויה להיות התמודדות לא

קרא עוד »