חיפוש

כיצד משלמים מס על מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים משקיעים וסוחרים במטבעות כמו ביטקוין, אתריום ואחרים. עם זאת, עדיין יש בלבול רב לגבי מדיניות המיסוי שחלה על מטבעות מסוג זה. האם צריך לשלם מס כאשר קונים, מוכרים או מעבירים אותם? מהם החוקים והתקנות הרלוונטיים? במאמר זה נסביר את הכללים העיקריים לתשלום מס על קריפטו.

 

סיווג מטבעות קריפטו לצורכי מס

לצורך תשלום המס, יש לסווג את מטבעות הקריפטו. האם הם נחשבים לנכס הון או למטבע? הסיווג משפיע על גובה המס שיש לשלם ועל אופן חישובו. במדינות רבות, כולל ישראל וארה"ב, מטבעות קריפטו מסווגים כנכס הון. כלומר כמו מניות, אגרות חוב, נדל"ן השקעה ונכסים פיננסיים אחרים. לכן, חלים עליהם אותם כללי מס בסיסיים. במצבים של חוסר וודאות מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה קריפטו.

 

מס על רווחי הון ממכירת מטבעות קריפטו

כאשר מוכרים מטבעות קריפטו ברווח, צריך לשלם מס על רווחי ההון. שיעור המס תלוי במשך הזמן בו החזקת את המטבעות, בדומה למניות. לדוגמה, בישראל רווחי הון על החזקת קריפטו פחות משנה, ממוסים בשיעור של עד 47%. החזקה של יותר משנה אך פחות משנתיים היא בשיעור מס של עד 35%. ואילו החזקה של יותר משנתיים היא כבר בשיעור מס מוטב של 25% בלבד. בארה"ב, שיעורי המס דומים אך מחושבים בצורה מעט שונה. לדוגמה, החזקה קצרה מותרת היא עד שנה, ואז המס הוא על פי שיעור המס השולי שלך. החזקה ארוכה יותר היא בשיעורי מס מופחתים.

 

מס על סחר והעברות של מטבע קריפטו

כאשר סוחרים לעיתים קרובות במטבעות קריפטו, הדבר עלול להיחשב כעסק ולא כהשקעה פרטית. במקרה כזה, הרווחים ממסחר הקריפטו ממוסים כהכנסה פיננסית בשיעור המס השולי של הסוחר. גם העברות של קריפטו מאדם לאדם עשויות לחייב בתשלום מס, בתלות בשווי ההעברה. לדוגמה, בישראל מעל 50,000 ש"ח ובארה"ב מעל 15,000$. יש לדווח ולשלם מס גם על מתנות בקריפטו מעל סכומים אלה.

 

מיסוי כרייה וסטייקינג של מטבעות קריפטו

פעילויות נוספות הקשורות לקריפטו כמו כריית מטבעות חדשים או סטייקינג להפקת ריבית, גם הן חייבות במס ברוב המקרים. על הכנסה מכרייה וסטייקינג משלמים מס הכנסה שולי על הרווחים, בדומה להכנסה מעסק.

 

דיווח לרשויות המס על פעילות קריפטו

בנוסף לתשלום המס עצמו, יש גם דרישה לדווח לרשויות המס על פעילויות קשורות למטבעות קריפטו. זאת כדי שיוכלו לוודא שאכן משלמים את המס הנדרש על פי החוק. במדינות רבות כולל ישראל, נדרש דיווח על עסקאות בקריפטו מעל סכום מסוים. לדוגמה בישראל מעל 50,000 ₪ בשנה. בארה"ב, חברות המסחר בקריפטו צריכות לדווח ללקוחות ול-IRS על עסקאות מעל 10,000$. סוחרים פרטיים צריכים לדווח רק אם הם עומדים בתנאים מסוימים.

מס על סחר והעברות של מטבעות קריפטוגרפיים

אולי תאהבו גם את

במות הרמה
מי מוסמך להפעיל במות הרמה?

במות הרמה ניידות מהוות את אחד מפתרונות ההרמה והשינוע היעילים, הנוחים והבטוחים ביותר. למרות הנוחות והבטיחות הרבה, החוק בישראל מגדיר את במות ההרמה ככלי רכב

קרא עוד »