חיפוש

פיצויים לאור תאונת עבודה – 3 דגשים עיקריים שחשוב להכיר

תאונת עבודה יכולה להסב נזק רב לעובד מבחינה בריאותית, נזק שעלול להשפיע על יכולתו של העובד להשתכר כבעבר ולהשתקם. במקרים של תאונות עבודה ניתן לקבל פיצויים, על מנת להצליח להגיע למחייה ראויה וכדי להשתקם בפן הרפואי והנפשי. כיצד ניתן לקבל פיצויים לאור תאונת עבודה? הנה 3 דגשים עיקריים שחשוב להכיר.

 

מה נחשב בכלל כתאונת עבודה?

נסעתם באוטובוס על מנת להגיע לעבודה שלכם, כפי שאתם עושים בכל יום עבודה, אך האוטובוס נקלע לתאונת דרכים ונפגעתם? החלקתם במקום העבודה לאחר שטיפה של הריצפה ושברתם עצם? ציוד המיגון בעבודה לא מנע מכם לספוג פגיעה מסוימת? כל המקרים הללו הם מקרים אפשריים של תאונות עבודה.

תאונת עבודה היא תאונה שמתחרשת במקום העבודה שלכם, בעקבות העבודה שלכם או במהלך העבודה שלכם. תאונות עבודה יכולות להתרחש, כפי שניתן להבין מהדוגמאות שציינו מקודם, במקומות משתנים ולאחר סיטואציות שונות. עובדים שנקלעים לתאונות עבודה יכולים לקבל פיצויים כספיים במספר דרכים. ניתן לקרוא עוד אצל אתר פיצויים על כך.

 

תביעת דמי פגיעה

ישנם כמה דגשים עיקריים בקבלת פיצויים לאור תאונת עבודה שחשוב לדעת. הדגש הראשון הוא הגשת תביעת דמי פגיעה. תביעת דמי פגיעה היא תביעה שמוגשת לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי הוא הגוף שאמון על ביטוח כלל העובדים בישראל, המשלמים דמי ביטוח באופן קבוע כל חודש.

דמי הפגיעה הם למעשה תשלום יומי, המשולם למשך 90 ימים מיום קבלת דמי הפגיעה. דמי הפגיעה מחושבים לפי נוסחה של הביטוח הלאומי, המתחשבת במשכורות האחרונות של העובד שנפגע. עובד שמקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי, יקבל כ-75% מהשכר אותו היה אמור לקבל בעבור יום עבודה אחד.

 

תביעת גמלת נכות

לא כל העובדים מסוגלים לחזור לעבודתם לאחר 90 ימים של קבלת דמי פגיעה. במקרים רבים, הנזק שנגרם לעובד חמור כל כך, עד כדי חוסר יכולת לעבוד במשך תקופה ממושכת. לכן, הדגש השני בקבלת פיצויים הוא הגשת תביעת גמלת נכות מעבודה לביטוח הלאומי.

תביעה זו תוכל להבטיח לעובד שנפגע בתאונת עבודה קבלת תשלום נוסף מהביטוח הלאומי, לאחר קבלת דמי הפגיעה. הגמלת יכולה לבוא לידי ביטוי בתשלום של מענק חד פעמי או קצבה חודשית, בהתאם לאחוזי נכות שנקבעים לעובד על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

 

האם המעסיק התרשל?

הדגש השלישי בקבלת פיצויים הוא בחינת התנהלות המעסיק בתאונת העבודה שלכם. אם נפגעתם במקום העבודה שלכם כתוצאה מרשלנות של המעסיק, אתם יכולים לתבוע ממנו פיצויים, בנוסף לתביעות השונות של הביטוח הלאומי.

 

זכויות מטעם החוק – נצלו אותן

תביעת לנפגעי עבודה מול הביטוח הלאומי ותביעת פיצויים מהמעסיק בגין רשלנות שגרמה לתאונת עבודה הן זכויות המוענקות לעובדים מטעם החוק. נפגעתם בתאונת עבודה? אל תחששו לנצל זכויות אלו.

טופס פיצויים

אולי תאהבו גם את

במות הרמה
מי מוסמך להפעיל במות הרמה?

במות הרמה ניידות מהוות את אחד מפתרונות ההרמה והשינוע היעילים, הנוחים והבטוחים ביותר. למרות הנוחות והבטיחות הרבה, החוק בישראל מגדיר את במות ההרמה ככלי רכב

קרא עוד »