חיפוש

מי מוסמך להפעיל במות הרמה?

במות הרמה ניידות מהוות את אחד מפתרונות ההרמה והשינוע היעילים, הנוחים והבטוחים ביותר. למרות הנוחות והבטיחות הרבה, החוק בישראל מגדיר את במות ההרמה ככלי רכב מנועי, ובהתאם לכך, רק מי שהוסמך לכך יוכל להפעיל את במות ההרמה. אז מי מוסמך להפעיל במות הרמה?

 

הסוגים השונים של במות ההרמה

עבודות בגובה הפכו לעבודות נפוצות ביותר בשנים האחרונות כשהן נפוצות במגוון ענפים, דוגמת בנייה, תעשייה, לוגיסטיקה, חקלאות ועוד. כך, במות ההרמה מהוות את אחד הפתרונות היעילים, הנוחים והבטוחים ביותר לשימוש, הן לצורך הרמת הציוד עצמו והן לצורך הרמת העובדים לצורך ביצוע העבודה.

במות הרמה הן עולם ומלואו ובין מגוון סוגי במות ההרמה, כפי שתוכלו למצוא אצל ליפטר זרועות הרמה, ניתן למצוא מספר סוגים ודגמים בולטים: במת הרמה מספריים, המתאימה במיוחד לעבודה במבנים סגורים ועל גבי משטחים ישרים, במות הרמה בעלות זרוע המאפשרת להן להגיע גם למקומות בעייתיים, ובמות הרמה נגררות על ידי רכב.

 

כיצד החוק מתייחס אל במות ההרמה?

במות ההרמה נחשבות אמנם לפתרון נוח ובטוח לשימוש ויחד עם זאת, התייחסות החוק אל במות ההרמה כאל כלי רכב מנועי לכל דבר ועניין, מחייבות את מפעילי במות ההרמה לעמוד במספר קריטריונים מסוימים ומעבר הכשרה מתאימה. עבודה על במות הרמה שלא בהתאם להוראות החוק, עלולה לגרור עונשים וסנקציות שונות, הן כנגד המפעיל והן כנגד מנהליו.

 

מי מוסמך להפעיל במות הרמה?

על מנת להפעיל במות הרמה, על המפעיל לעמוד בקריטריונים הבאים: מעל גיל 18, בעל רישיון נהיגה מסוג דרגה 1 (רישיון אותו ניתן לקבל לאחר הסמכה מתאימה) ובעל הכשרה ממוקדת בעבודה בגובה. לאחר מעבר ההכשרה וקבלת ההסמכה, על מפעיל במות ההרמה לעבור הדרכה וריענון אחת לשנתיים (באתרי בנייה – אחת לחצי שנה).

 

עבודה בטוחה על במות הרמה

מלבד הכשרת מפעיל במות ההרמה וההדרכה הרלוונטית, בכדי להבטיח עבודה בטוחה עם במות ההרמה, חשוב להקפיד על כמה כללים בסיסיים בעת העבודה:

 

הוראות תפעול

לכל במה קיימות הוראות התפעול הייחודיות לה ובהתאם לכך, על מפעיל במות ההרמה לוודא כי העבודה אכן נעשית על פי הוראות היצרן ובדגש על גובה ומשקל מקסימלי.

 

בדיקה מקדימה

טרם תחילת העבודה על במות ההרמה, חשוב ומומלץ לבדוק את תקינות במת ההרמה, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה טכנית, בכדי לאתר מבעוד מועד תקלות ופגמים שונים.

 

ציוד מגן

ציוד מגן אישי, דוגמת רתמת בטיחות, חבל בטיחות, קסדה ועוד, מהווה אמצעי הגנה נוסף לעובדים בגובה.

 

לסיכום

במות הרמה הן הפיתרון האידיאלי לעבודות בגובה ולצד הבטיחות והנוחות הרבה שבתפעול במות ההרמה, התייחסות החוק אל במות ההרמה ככלי מנועי, מחייבת את מפעיל במות ההרמה לעמוד במספר קריטריונים בסיסיים: מעל גיל 18, בעל רישיון מתאים והכשרה ממוקדת לעבודה בגובה.

במות הרמה

אולי תאהבו גם את