חיפוש

החזר מס לחולים במחלה קשה

מחלה קשה משנה את חייו של אדם מהקצה אל הקצה, לעיתים היא מאלצת את הפסקת העבודה ועל ידי כך משנה לחלוטין את שגרת היום של האדם. בחלק גדול מהמקרים המחלה כרוכה בטיפולים לא פשוטים ובקבלת משככי כאבים שגורמים לחולשה ועייפות בקרב החולים. כל אלה הופכים על פניהם את החיים ואת יכולת ההשתכרות של האדם החולה. לשם כך, החליטה המדינה לתת הטבות שונות לחולים במחלות קשות ובין השאר לתת להם החזרי מס שונים במטרה להקל על ההוצאות שלהם שבדרך כלל גדלות כתוצאה מהמחלה.

 

הטבות והנחות לחולים במחלה קשה

מדינת ישראל שמבקשת להיחשב מדינת רווחה דאגה לייצר מנגנון הטבות שיסייע לחולים במחלות קשות מבחינה כלכלית, באמצעות הטבות מס שונות והנחות. על מנת ליהנות מהטבות אלה יש לגשת לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי לשם קביעת אחוזי נכות כתוצאה מהמחלה.

על פי רוב, כדי ליהנות מההטבות שמקנה המדינה עליכם לקבל אחוזי נכות גבוהים למדיי, למעלה מ- 90 אחוזי נכות יזכו אתכם בפטור מלא ממס הכנסה, מתחת לכך ועד רף של 70 אחוזי נכות תיהנו מהנחות במס הכנסה ולא בפטור מלא ולעיתים גם מקצבת נכות.

 

החזרים רטרואקטיביים

כל אדם שחלה במחלה קשה יכול להגיש תביעה להחזרי מס עד 6 שנים אחורה. תביעה זו צריכה לכלול את פרוט מצב מחלתו, אחוזי הנכות שהוכרו לו על ידי המוסד לביטוח לאומי וכן, את כל המסמכים הרלוונטיים אודות הכנסותיו בכל אחת מהשנים מתוך 6 השנים שעליהן הוא יכול לתבוע את ההחזר. גובה ההחזרים ייקבע בהתאם לאחוזי הנכות שהוכרו לכם והוא לא בהכרח יהיה מלא.

 

נקודות זיכוי

אדם שהוגדר חולה במחלה קשה והוכרו לו אחוזי נכות בהתאם למחלתו, יהיה זכאי מעבר להחזרי מס על שנים שעברו וקצבת נכות, גם לנקודות זיכוי שיקנו לו זיכויים שונים במס הכנסה על הכנסותיו העתידיות. במידה ואחוזי הנכות הנם מעל 90 אחוזים תקבלו פטור מלא ממס הכנסה.

 

כיצד ניתן לקבל את ההחזרים וההטבות שמגיעים לאדם החולה במחלה קשה?

ראשית יהיה עליכם להגיש בקשה לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי במטרה לקבל אחוזי נכות על מחלתכם. ללא הכרה של המוסד לביטוח לאומי במצבכם הבריאותי ורישום אחוזי נכות, לא תוכלו לקבל כל הטבה או זיכוי ממס הכנסה.

לאחר שהוכרתם כחולים במחלה קשה וקיבלתם אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי תוכלו להגיש תביעה למס הכנסה בגין החזרי מס לשש שנים אחורה ובמקביל להגיש בקשה לקבלת הטבות וזיכויים ממס הכנסה בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לכם. מומלץ לפני הליכים אלה לנשום עמוק ולהתכונן להליך ביורוקרטי מעיק וארוך taxes-refund.co.il

 

היעזרו באיש מקצוע בכל התהליך

אני ממליץ לכם בחום להיעזר ברואה חשבון שמכיר את התהליך או כל יועץ אחר שמכיר את ההליכים הנדרשים ויודע למקסם עבורכם את תוצאות התהליך. רואי חשבון בדרך כלל מכירים את הפרוצדורה ויודעים את זכויותיכם. כיום, ישנן חברות שנותנות שירותי ליווי מקצועיים בתהליכים אלה, הן יודעות להוציא לכם את המרב הן מהביטוח הלאומי והן ממס הכנסה אולם, הן תגבנה מכם סכום לא מבוטל עבור השירות.

 

מחשבון וטופס החזר מס

אולי תאהבו גם את

מה הם חוזים עתידיים?
מה הם חוזים עתידיים?

חוזה עתידי הוא חוזה המפרט התחייבות הדדית, בין קונה למוכר, בנוגע למכירת נכס פיננסי כלשהו, במועד עתידי מוגדר. חוזה עתידי מאופיין בכך שהמחיר נקבע מראש

קרא עוד »
בחר רו"ח מומלץ
כך תבחרו רו"ח מומלץ

רואה חשבון מיומן יכול לעשות את ההבדל בין עסק המנוהל באופן חובבני לבין עסק המתנהל באופן מחושב ומבוקר. כדי לבחור את הרו"ח המתאים ביותר צריך

קרא עוד »