חיפוש

למי לא מגיע החזר מס – בכמה מילים

רוב האנשים חוששים מאוד לגשת לכל התחום הזה שנקרא – מס, החזרי מס וכדומה. רשות המס מתהדרת בחזית מפחידה ומלחיצה אשר מחפשת לגבות כסף. אך זוהי לא האמת כולה. בהרבה מהמקרים מגיע החזרי מס והרשות מחזירה באופן מלא וללא בעיות, כל עוד יודעים להגיש את הבקשה כמו שצריך. רוב העצמאיים מכירים ויודעים כיצד עובדת הפרוצדורה ובעיקר מכירים את תנאי המס ויודעים האם מגיע להם החזרים או לא. שכירים פחות מתעסקים בזה ולכן לרוב מתפספסים. כיום מדינת ישראל חייבת מליונים לאלפי שכירים אשר מגיע להם החזרי מס – והם אפילו לא יודעים על כך. ובכן, עולה השאלה למי מגיע החזר מס וגם למי לא מגיע החזר מס. אם גם אתם סקרנים, הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים.

 

מהו למעשה החזר מס?

ראשית, בוא נקבע מהו מס. מס הוא תשלום לשלטונות הנגבה מאזרחים וכן גם מתושבים, לצורך מימון פעולות השלטון. עקרון המס הינו די עתיק כבר וממלא תפקיד מרכזי בהכנסות של כל ממשל. המס במדינה הוא סך המשאבים שהממשלה נוטלת מהציבור. קיימים סוגים רבים של שיעורי מס שונים, המשתנים בין אדם לאדם וזאת לפי ראות עין המדינה.

אך במדינות דמוקרטיות וכן גם לרוב – המס נגבה לפי כמות הכנסה ומצב חברתי, בריאותי וכדומה. החזר מס הינו הסכום שנגבה יתר על המידה לפי החוק ולכן מוחזר על ידי רשות המיסים. רבות הפעמים שנגבה יותר או פחות מידי מס לפי טעויות של מעסיקים או שכירים בגין הגשת הטפסים וכן קיים מעקב אחר אותן פעולות. לרוב, רשות המס תעקוב אחר מי שחסר לו בתשלומים ולא מי שמגיע לו החזרים ולכן זה עליכם לגלות.

 

למי מגיע ולמי לא מגיע החזר ממס?

ישנם שני סוגים עיקריים של החזרים ממס – החזר מס לשכירים והחזר מס לעצמאיים. בגלל שעצמאיים מחויבים להגיש מידי חודש את ההוצאות שלהם, הם לרוב בקיעים הרבה יותר בהליך החזרי המס וההקלות ולכן מכירים האם מגיע להם החזרים. רבים האנשים שלא יודעים שגם לשכירים לעיתים מגיע החזרים ממס. מכיוון ששכירים אינם מחויבים בהגשת דיווח לרשום המסיסים בסוף השנה, הם מרבים לפספס את זכותם להחזר ממס. בעקרון, אדם שעבד כשכיר במשך כל השנה במקום עבודה אחד לא אמור להגיע לו החזר מס, אלא אם כן נפלה טעות בחישוב נקודות הזיכוי שלו ובכלל בחישוב המס מהמשכורת.

כמו כן, מי שנבעו לו הכנסות משוק ההון בלבד ונוכה לו מס במקור בהתאם לחוק. קיימים סוגים רבים מאוד של החזרי מס המגיעים להרבה מהאזרחים בלי שהם יודעים. לפי ההערכות מגיע לשכירים בישראל כ – 8.5 מיליארד שקלים ממס הכנסה, והם כלל לא יודעים זאת. חשוב להתייעץ עם מומחים – הגנה פיננסית – החזר מס.

 

ערימת מטבעות

אולי תאהבו גם את

מה הם חוזים עתידיים?
מה הם חוזים עתידיים?

חוזה עתידי הוא חוזה המפרט התחייבות הדדית, בין קונה למוכר, בנוגע למכירת נכס פיננסי כלשהו, במועד עתידי מוגדר. חוזה עתידי מאופיין בכך שהמחיר נקבע מראש

קרא עוד »
בחר רו"ח מומלץ
כך תבחרו רו"ח מומלץ

רואה חשבון מיומן יכול לעשות את ההבדל בין עסק המנוהל באופן חובבני לבין עסק המתנהל באופן מחושב ומבוקר. כדי לבחור את הרו"ח המתאים ביותר צריך

קרא עוד »