חיפוש

מה זה BDI ומי צריך את זה?

אחד הכלים המרכזיים של חברות פיננסיות ובנקים הוא מדד דירוג אשראי אישי. למרות שבדרך כלל אנחנו שומעים את המונח של דירוג אשראי בעיקר בהקשר של מדינות, כדאי לדעת שלכל אחד מאיתנו יש דירוג אשראי אישי. המטרות של הדירוג הזה זהות לדירוג האשראי של המדינות, אך למרבה הצער לא כולם מבינים את החשיבות שלו. אנחנו כאן כדי לספר לכם עליו.

 

דירוג אשראי

BDI או דירוג אשראי אישי כפי שהוא נקרא בעברית הוא מדד שנוצר על ידי חברת האשראי שלכם. מבלי להיכנס לפרטים טכניים עמוקים, אפשר לומר שהמדד הזה פשוט מדרג את הפעילות הפיננסית שלכם, כאשר ככל שהמדד גבוה יותר זה אומר שההתנהלות הפיננסית שלכם נכונה.

המדד נגזר כתוצאה מהפעילות הפיננסית שלכם בדגש על החזר הלוואות, יחס הכנסה והוצאה, מסגרת אשראי ועוד פרמטרים דומים שמהם אפשר לנתח את ההתנהלות הפיננסית שלכם. למדד הזה ישנה חשיבות רבה וכדאי שתהיו מודעים לה.

ציון דירוג האשראי של הבנק

למה זה חשוב

החשיבות של המדד נובעת מכך שחברות פיננסיות בדגש על בנקים מעניקות לו משמעות רבה כאשר הן מתנהלות מולכם. הדוגמא הטובה ביותר לזה היא בלקיחת הלוואה. ברגע שאתם לוקחים הלוואה, הגף שמעניק לכם אותה מעריך את הסיכוי שלא תחזירו אותה.

אם הסיכוי הזה גבוה מהממוצע הריבית שתשלמו על ההלוואה תהיה גבוהה יותר כיון שבתוכה מגולם גם הסיכוי שההלוואה לא תיפרע. כך זה נכון גם ביחס לביטוח ולעוד התחייבויות כלכליות שאותן אתם לוקחים על בסיס האשראי שלכם. כעת, ברור מדוע דירוג אשראי שלילי הוא מצב שרצוי להימנע ממנו ככל שניתן.

 

האם אפשר לשפר את הדירוג שלי

אם יש לכם דירוג לא גבוה או אפילו דירוג שלילי, חשוב להבין שהמצב הזה הוא בר שינוי. לא מדובר על שינוי קל, אולם השינוי בהחלט אפשרי אם רק עובדים בצורה נכונה. המפתח הוא להתחיל להתנהל בצורה חכמה מבחינה פיננסית. עליכם להחזיר את כל ההלוואות שלקחתם ולהימנע ממצב של משיכת יתר. הגדלת מסגרת האשראי גם היא נתון שמצביע על כך שהמצב הפיננסי שלכם טוב.

 

ייעוץ מקצועי לשיפור הדירוג

הצעדים הללו אולי נראים קלים על הנייר, אולם הניסיון שלנו מצביע על כך שבפועל לא קל לשפר את דירוג האשראי. גם כאשר נוקטים באותם צעדים מדובר על תהליך ארוך, כיון שהדירוג משקלל את ההתנהלות שלכם בשנתיים האחרונות. ההמלצה שלנו היא לקחת ייעוץ של אנשי מקצוע מתחום שיפור דירוג האשראי על מנת שהם יתוו לכם דרך שבסופה דירוג האשראי שלכם יהיה טוב יותר.

 

לסיכום

מדד הBDI או דירוג אשראי אישי כפי שהוא נקרא בעברית הוא מדד שנועד לבדוק את ההתנהלות שלכם בגזרת האשראי. למדד הזה יש משמעות רבה ביחס לפעילות הפיננסית שלכם, ואם הוא לא מספיק גבוה חשוב לשפר אותו ככל שניתן.

דירוג אשראי גרוע

אולי תאהבו גם את

מה הם חוזים עתידיים?
מה הם חוזים עתידיים?

חוזה עתידי הוא חוזה המפרט התחייבות הדדית, בין קונה למוכר, בנוגע למכירת נכס פיננסי כלשהו, במועד עתידי מוגדר. חוזה עתידי מאופיין בכך שהמחיר נקבע מראש

קרא עוד »
בחר רו"ח מומלץ
כך תבחרו רו"ח מומלץ

רואה חשבון מיומן יכול לעשות את ההבדל בין עסק המנוהל באופן חובבני לבין עסק המתנהל באופן מחושב ומבוקר. כדי לבחור את הרו"ח המתאים ביותר צריך

קרא עוד »