חיפוש

מה אתם יודעים על החזר מס שלילי והאם אתם זכאים?

החזר מס שלילי, שנקרא גם מס הכנסה שלילי או מענק עבודה, מאפשר לתגמל עובדים בשכר נמוך. במאמר הבא נסביר איך קובעים את גובה המענק וכיצד בודקים זכאות עבורו?

מענק עבודה הוא תשלום שניתן על ידי המדינה עבור עובדים שלא מרוויחים מספיק. ספציפית יותר, המענק משולם על ידי רשויות המס ולכן רבים מתייחסים אליו בתור החזר מס שלילי או מס הכנסה שלילי. מבחינה מעשית, מדובר על תשלום של רשויות המס לעובדים בשכר נמוך ומטרתו היא לעודד יציאה לעבודה גם במשכורת מינימאלית.

מס הכנסה שלילי משמש בתור תוספת להכנסה. כדי לקבל אותו, בודקים מה היו ההכנסות בכל שנה קלנדרית שעברה. אם ההכנסות בשנה הקלנדרית שהסתיימה היו נמוכות מהרף המוגדר בחוק, אפשר להגיש בקשה מסודרת ואולי לקבל מענק כספי מסוג מס הכנסה שלילי.

 

מהם תנאי הזכאות הבסיסיים עבור מענק העבודה?

קבלת מענק העבודה מותנית במספר פרמטרים שצריך לעמוד בהם. קודם כל, הזכות למס הכנסה שלילי רלוונטית גם לשכירים וגם לעצמאיים, אך היא שמורה אך ורק למבקשים מעל גיל 23 שיש להם ילדים – או גברים ונשים בגיל 55 ומעלה גם ללא ילדים. יתרה על כך, מספר הילדים בפועל משפיע בעצמו על אופן חישוב המענק.

חוץ מזה, יש לעמוד כאמור ברף הכנסה מסוים. כאן הדגש הוא על הכנסה חודשית ממוצעת מעבודה שגבוהה מ-2,090 ש"ח אך נמוכה מ-6,807 ש"ח נכון להיום. אם מדובר על הורה יחיד, יש להראות שההכנסה הממוצעת תהיה גבוהה מ-1,290 ש"ח ונמוכה מ-11,650 ש"ח.

בנוס, על המבקש להוכיח שלא הייתה לו או לבן הזוג שלו בעלות או זכות במקרקעין בגובה שעולה על 5% מלבד דירת מגורים יחידה. במידה ומחזיקים בדירה למגורים ולצד זה גם בחנות או במגרש, אי אפשר לקבל את המענק בלי קשר לרמת ההכנסה.

 

כך תבדקו את הזכאות שלכם

זכאות לכל סוג של החזר מס, נקודות זיכוי ממס הכנסה או מענק של רשות המיסים כדאי לבדוק אחת לתקופה מסוימת. בגלל שהפסיקה עצמה מתעדכנת לעיתים קרובות יחסית, יכול להיווצר מצב שבו לא עומדים בקריטריונים בתקופה מסוימת – אבל עומדים בהם לאחר מכן. כמו כן, כדאי לשלב איסוף מידע עצמאי יחד עם התייעצות עם בעלי מקצוע ומומחים.

בדיקה פשוטה באתר רשות המיסים מאפשרת לברר לגבי זכאות להחזר מס שלילי. בשביל לבצע בדיקה כזו, כל שנדרש הוא להזין מספר תעודת זהות ושנת מס רלוונטית. לאחר מכן, צריך לציין את מספר מקומות העבודה של המבקש ושל בני הזו לאורך השנה – או לסמן עבודה כעצמאיים. בסוף, עונים על שאלות הזיהוי והאבטחה וצופים בזכאות הקיימת. במקרה של התלבטות, אפשר להתייעץ עם מומחים לנושא של החזרי מס בנסיבות שונות.

אולי תאהבו גם את

מה הם חוזים עתידיים?
מה הם חוזים עתידיים?

חוזה עתידי הוא חוזה המפרט התחייבות הדדית, בין קונה למוכר, בנוגע למכירת נכס פיננסי כלשהו, במועד עתידי מוגדר. חוזה עתידי מאופיין בכך שהמחיר נקבע מראש

קרא עוד »
בחר רו"ח מומלץ
כך תבחרו רו"ח מומלץ

רואה חשבון מיומן יכול לעשות את ההבדל בין עסק המנוהל באופן חובבני לבין עסק המתנהל באופן מחושב ומבוקר. כדי לבחור את הרו"ח המתאים ביותר צריך

קרא עוד »