חיפוש

מהו התהליך של הכרה כנכה ואיך משיגים פטור ממס הכנסה

כדי שתוכלו להיות מוכרים על ידי המדינה כבעלי נכות, עליכם לעבור הליך קפדני, מדוקדק וקבוע. מדובר בעניין שעשוי להיות מורכב במידה ואינכם יודעים בדיוק מה צפוי לכם. אך אם יש לכם ולו מעט מידע בנושא, תוכלו לעבור את ההליך די בקלות, רק תצטרכו להיאזר בסבלנות. במדריך הנוכחי נציג בפניכם את התהליך בקצרה ובנוסף, נציין בפניכם גם איך תוכלו להשיג בעקבותיו פטור ממס הכנסה.

 

מה צריך לדעת אודות ההליך של הכרה כנכה?

רגע לפני שנציין בפניכם את ההליך והשלב שבו אתם יכולים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, חשוב שנציין בפניכם שמדובר בהליך בירוקרטי, כזה שעשוי לקחת לכם לא מעט זמן ומאמץ. כך שההמלצה שלנו היא לקחת נשימה עמוקה ולהיאזר בסבלנות. שכן, ההליך כולל כמה שלבים ובין כל שלב לשלב יש צורך להמתין זמן מה כדי לקבל את התשובה המיוחלת. עכשיו, כשאתם מוכנים נפשית לקראת ההליך, אפשר להמשיך ולציין בפניכם את הפרטים החשובים אודותיו.

 

הליך הכרה כנכה – השלב הראשון

כדי שתוכלו להיות מוכרים כנכים על ידי המדינה ולקבל בסופו של דבר פטור ממס הכנסה לנכה, עליכם להתחיל בשלב הראשון. בשלב זה, תצטרכו לאסוף מסמכים רפואיים שמוכיחים כי אתם סובלים מנכות כלשהי. את המסמכים הללו תוכלו להגיש במידה ואתם עונים על אחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • אם חליתם במחלה שמקשה על החיים שלכם
  • אם חליתם במחלה מסכנת חיים
  • אם עברתם תאונת דרכים
  • אם עברתם תאונת עבודה
  • אם יש לכם תעודת עיוור

 

הליך הכרה כנכה – השלב השני

בשלב זה, תצטרכו למסור את המסמכים בצירוף טפסים מיוחדים אל המוסד לביטוח לאומי. הטפסים שתידרשו למלא בנוסף למסמכים הרפואיים יכללו שאלות שנוגעות למצבכם הרפואי, היכולת שלכם לתפקד באופן עצמאי או באמצעות סיוע מטעם גורמים חיצוניים וכו'. לאחר שתשלחו את הטפסים הללו, תצטרכו להמתין בסבלנות לקבלת זימון לוועדה רפואית.

 

הליך הכרה כנכה – השלב השלישי והאחרון

בשלב זה אתם תזומנו לוועדה בה יקבעו אחוזי הנכות המגיעים לכם. אחוזים אלו נקבעים בעקבות המסמכים הרפואיים שהגשתם אל חברי הוועדה מבעוד מועד. ראוי לציין כי את המסמך שיציין את אחוזי הנכות המגיעים לכם, אתם צפויים לקבל רק לאחר כמה שבועות מקיום הוועדה. במידה ויהיו לכם מעל 90% נכות, או מעל 89% משוקללים, אתם יכולים למסור את המסמכים לפקיד שומה בעיר מגוריכם, למלא טופס מתאים ולקבל פטור ממס הכנסה בעקבות הנכות שלכם.

 

כמה מילים לסיום המדריך

עד כאן המדריך המקיף שציין בפניכם את הליך ההכרה שלכם כנכים ואיך תוכלו להשיג מיד לאחר סיום הליך זה את הפטור ממס הכנסה. בהזדמנות זו, אנו מאחלים לכם שתעברו את ההליך בזמן המהיר ביותר ושתקבלו את הפטור המיוחל ממס הכנסה. בהצלחה רבה!

מטבעות

 

אולי תאהבו גם את

מה הם חוזים עתידיים?
מה הם חוזים עתידיים?

חוזה עתידי הוא חוזה המפרט התחייבות הדדית, בין קונה למוכר, בנוגע למכירת נכס פיננסי כלשהו, במועד עתידי מוגדר. חוזה עתידי מאופיין בכך שהמחיר נקבע מראש

קרא עוד »
בחר רו"ח מומלץ
כך תבחרו רו"ח מומלץ

רואה חשבון מיומן יכול לעשות את ההבדל בין עסק המנוהל באופן חובבני לבין עסק המתנהל באופן מחושב ומבוקר. כדי לבחור את הרו"ח המתאים ביותר צריך

קרא עוד »