חיפוש

כך תבחרו רו"ח מומלץ

רואה חשבון מיומן יכול לעשות את ההבדל בין עסק המנוהל באופן חובבני לבין עסק המתנהל באופן מחושב ומבוקר. כדי לבחור את הרו"ח המתאים ביותר צריך להקפיד על מספר דגשים. במאמר זה נתמקד בהם

 

רואה חשבון לעזרתכם

המדינאי האמריקני הנודע, בנג'מין פרנקלין, התייחס ב-1789 לחוסר היכולת להתחמק מתשלום מיסים כאשר כתב לחברו ש"בעולם הזה אין דבר ודאי, מלבד מוות ומיסים". לגבי מוות אין הרבה מה לעשות, לפחות לא בשנים הקרובות, אבל מיסים הם עניין אחר לגמרי.

רו"ח מקצועי ומהימן כמו רואה חשבון יניב נשר יכול לסייע ללקוחותיו להתמודד עם רשות המיסים ולהעניק שירותי יעוץ וליווי עסקי. החוכמה היא למצוא בים של רואי חשבון את קבוצת המועמדים שמתאימה לעסק הנדון וממנה לבחור את המתאים ביותר.

 

רואה חשבון מוסמך

חוק רואי חשבון תשט"ו – 1955 המסדיר את המקצוע הסמיך את מועצת רואי החשבון להעניק רישיונות עיסוק בתחום. על פי הכתוב בחוק: "ראיית חשבון" פירושו – בדיקתם, בקרתם או אישורם של כל מאזן, חשבון ריווח והפסד, חשבון הכנסות והוצאות, חשבון תקבולים ותשלומים וכל חשבון כיוצא בהם, ומילוי כל תפקיד אחר שנתייחד או שיתייחד בחיקוק לרואה חשבון, להוציא ניהול חשבונות; "רואה חשבון" – מי שבידו רישיון בר תוקף שניתן לפי חוק זה".

במילים אחרות, זהו תחום מוסדר המחייב רישיון לעסוק בו. ולכן כאשר מתחילים לחפש רו"ח כדאי לוודא תחילה שיש לו רישיון והוא מופיע במאגר רואי החשבון המוסמכים, כמו רואה חשבון יניב נשר.

 

תחומי התמחות

לפני שמתחילים את החיפוש אחר המועמד המתאים יש צורך לקבוע את התפקיד שמייעדים לו. האם הרצון הוא ברו"ח המתנהל לפי ההגדרה הצרה של התפקיד? קרי, ניהול ספרים ועיסוק בדוחות כספיים עבור העסק. או שמחפשים ברואה חשבון המתמחה בתחום ספציפי כמו ייעוץ וליווי של עסק, כמו רואה חשבון יניב נשר, או מומחה בענף מסוים כמו מלונאות או תעשיה.

כמו כן, ישנם עסקים המעוניינים ברואי חשבון עם קשרים ברשות המיסים. באמצעותם ניתן יהיה לקיים דיאלוג פורה ולהימנע ככל האפשר מעימותים. לאחר קביעת הפרמטרים יש להתחיל חיפוש למציאת רואה חשבון מתאים באמצעות פניה לחברים, עמיתים עסקיים וקרובי משפחה ולבקש המלצות.

 

פגישת היכרות

אם המעגל הראשון של ממליצים לא סיפק מספיק שמות ניתן לעבור לחיפוש ברשתות החברתיות ובאינטרנט. במהלך תהליך זה יש להבחין בין פרסומים תדמיתיים לבין דיווחים אותנטיים על מועמד כלשהו. מומלץ לאסוף כמה שיותר מידע על המועמדים הסופיים ולאחר שנאסף מידע ראשוני כדאי להיפגש עימם לפגישת היכרות.

כך ניתן להתרשם באופן אישי מהאדם והמשרד שלו. כימיה אישית טובה בין הצדדים יכולה לסייע מאוד כמו שהעדרה יכולה להשפיע לרעה. יש לזכור שברוב המקרים ישנם מספר מועמדים מתאימים מהם צריך לבחור את האחד.

 

להיקף

רואה חשבון מומלץ ומיומן יכול לסייע רבות לקידום עסקים. משרד רו"ח יעיל יכול למנוע בעיות מול רשות המיסים או טעויות בדוחות הכספיים. עם זאת צריך לזכור גם שמדובר בהוצאה כספית של העסק, ולכן היא חייבת להיות פרופורציונאלית לגודל הנוכחי. אם מדובר בעסק צומח יש לוודא שלמשרד הנבחר יש את האמצעים לסייע גם כשהעסק יגדל כדי למנוע מצב בו לא תהיה ברירה אלא לחפש משרד גדול יותר.

בחר רו"ח מומלץ

אולי תאהבו גם את

מה הם חוזים עתידיים?
מה הם חוזים עתידיים?

חוזה עתידי הוא חוזה המפרט התחייבות הדדית, בין קונה למוכר, בנוגע למכירת נכס פיננסי כלשהו, במועד עתידי מוגדר. חוזה עתידי מאופיין בכך שהמחיר נקבע מראש

קרא עוד »